Gebruik maken van stopcontact van de wooninstichting

Net is er bij mij thuis stroom uitgevallen, niks werkt. Geen stroom,licht, helemaal niets! Wooninstichting gebeld, ze kunnen
Pas morgen iemand sturen. Ik wil vandaag nog wel tv kijken,licht hebben en koelkast heeft stroom
Nodig. Kan de wooninstichting dit zien? Hebben zij ook een meterkast in elke pand? Kunnen ze dit zien? Ik ben huurder en woon in een kleine flatgebouw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je de stoppen bekeken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de aardlekschakelaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heeft iedereen daar last van of alleen jij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb bijna naar alles gekeken, alleen die meterkast stinkt een beetje, soort een aangefikte plastic
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben de enige die daar last van heeft, bij de buren werkt alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gok ik op kortsluiting...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het ging zo maar van zelf? Je hebt nergens mee zitten klooien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop een lekkere appeltaart en vraag aan de buren of je bij hun tv mag komen kijken, onder het genot van de appeltaart
Cryofiel
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat een stop is doorgeslagen. Kijk of dat zo is. Zo ja: eerst alle apparaten uitzetten. Dan de hele stroomgroep uitschakelen. Dan de stop vervangen (oud type installatie) of terugzetten (nieuw type installatie). Nu de stroomgroep weer aanzetten. Slaat de stop weer uit, dan heb je ergens een kortsluiting, en is verdere aktie zinloos tot die kortsluiting is verholpen. Slaat de stop niet direct uit, dan kun je één voor één alle apparaten weer aanzetten. Lukt dat? Prima, probleem opgelost, jij blij. Slaat de stop toch weer uit, dan weet je welk apparaat er fout is - namelijk het apparaat dat je op dat moment weer aanzette. Dan kun je dat apparaat definitief uitzetten, stop weer aanzetten, en verder gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb iets dergelijks, jaren geleden, ook gehad.
er was bedrading weg gebrand in de meterkast.
Ik heb mijn energie leverancier gebeld, men kwam (zaterdagavond laat) meteen.

Antwoorden (5)

De woningbouwvereniging kan alleen bij jou iets constateren.
Zij hebben absoluut geen zicht op de situatie bij de individuele huurders. M. i. doe je er beter asn je energieleverancier te contacteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Als de hoofdzekering in je meterkast is doorgebrand dan moet de netwerkbeheerder komen voor de reparatie, mocht het een smeltveiligheid als stop zijn en niet een zekering die door jezelf te herstellen is (met een schakelaar).
Check even bij je buren of die wél stroom hebben. Als die ook geen stroom hebben, is er waarschijnlijk een gemeentestop doorgeslagen. Dan moet je de gemeente bellen, die zijn verplicht binnen een aantal minuten (het precieze getal zal per gemeente verschillen, denk ik) bij je te zijn om het te verhelpen. Er is een noodnummer, tenminste in de meeste steden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je voordat je antwoord geeft eerst de reactie van de vraagsteller even lezen. Dan had je kunnen weten, dat bij de buren alles functioneert.
probeer even systematisch uit te vogelen welk apparaat sluiting maakt. Bijv trek eerst de stekker van de koelkast er eens uit en zet de hoofdschakelaar weer terug, als dan de rest het wel doet, weet je welk apparaat je moet afsluiten.

In de tussentijd probeer mbv een verlengsnoer tijdelijk stroom af te tappen van je buren (evt tegen vergoeding). Zet hier dan alleen de hoogstnoodzakelijke apparaten op. (koelkast, tv, lamp).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Het lijkt me handiger om alle stekkers uit de stopcontacten te halen en de apparaten dan, één voor één, weer aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja bedoel ik eigenlijk ook, ik doe zoiets automatisch, om het dan op te schrijven is een ander verhaal...
Pieter2011
12 jaar geleden
Dát vermoedde ik al...
Er zijn verschillende optie,s.
Nood breekt wet dus rol een verlengsnoer uit naar de beschikbare wandcontactdoos in de ruimte buiten uw woning of naar een van uw buren.
Zeg tegen uw buren dat het om de koel/vriescombinatie gaat en dat er morgen pas iemand komt om de zaak te herstellen.
Ga in de avond niet klungelen met elektra.
Ga lekker vroeg naar bed en kijk morgen naar de herhalingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou inderdaad doen wat hiervoor gezegd is.. trek even alle stekkers eruit en zet alle aardlekschakelaars en groepen uit. Daarna 1 aardlekschakelaar inschakelen en beginnen de eerste paar groepen in te schakelen.. Zelfde doen bij de tweede aardlekschakelaar.. Bij een groep zal hij eruit vliegen, zo niet, stekkers een voor een erin doen.. Vliegt er bij een apparaat vast uit... Anders is het overbelasting..