Gebruik maken van stopcontact van de wooninstichting

Net is er bij mij thuis stroom uitgevallen, niks werkt. Geen stroom,licht, helemaal niets! Wooninstichting gebeld, ze kunnen
Pas morgen iemand sturen. Ik wil vandaag nog wel tv kijken,licht hebben en koelkast heeft stroom
Nodig. Kan de wooninstichting dit zien? Hebben zij ook een meterkast in elke pand? Kunnen ze dit zien? Ik ben huurder en woon in een kleine flatgebouw

Weet jij het antwoord?

/2500

De woningbouwvereniging kan alleen bij jou iets constateren. Zij hebben absoluut geen zicht op de situatie bij de individuele huurders. M. i. doe je er beter asn je energieleverancier te contacteren.

Check even bij je buren of die wél stroom hebben. Als die ook geen stroom hebben, is er waarschijnlijk een gemeentestop doorgeslagen. Dan moet je de gemeente bellen, die zijn verplicht binnen een aantal minuten (het precieze getal zal per gemeente verschillen, denk ik) bij je te zijn om het te verhelpen. Er is een noodnummer, tenminste in de meeste steden. Succes!

probeer even systematisch uit te vogelen welk apparaat sluiting maakt. Bijv trek eerst de stekker van de koelkast er eens uit en zet de hoofdschakelaar weer terug, als dan de rest het wel doet, weet je welk apparaat je moet afsluiten. In de tussentijd probeer mbv een verlengsnoer tijdelijk stroom af te tappen van je buren (evt tegen vergoeding). Zet hier dan alleen de hoogstnoodzakelijke apparaten op. (koelkast, tv, lamp).

Er zijn verschillende optie,s. Nood breekt wet dus rol een verlengsnoer uit naar de beschikbare wandcontactdoos in de ruimte buiten uw woning of naar een van uw buren. Zeg tegen uw buren dat het om de koel/vriescombinatie gaat en dat er morgen pas iemand komt om de zaak te herstellen. Ga in de avond niet klungelen met elektra. Ga lekker vroeg naar bed en kijk morgen naar de herhalingen.

Ik zou inderdaad doen wat hiervoor gezegd is.. trek even alle stekkers eruit en zet alle aardlekschakelaars en groepen uit. Daarna 1 aardlekschakelaar inschakelen en beginnen de eerste paar groepen in te schakelen.. Zelfde doen bij de tweede aardlekschakelaar.. Bij een groep zal hij eruit vliegen, zo niet, stekkers een voor een erin doen.. Vliegt er bij een apparaat vast uit... Anders is het overbelasting..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100