Een NAO robot kan je niet zomaar kopen in de winkel of op Internet.

Je kunt er uiteindelijk wel een in bezit krijgen maar dan moet je een behoorlijk whizzkid zijn. Je moet namelijk een programmering test doen om te laten zien dat je zo'n NAO robot zelf kan programmeren zodat je uiteindelijk kan meehelpen aan het verder ontwikkelen van deze robot. Alleen de beste ontwikkelaars uit de hele wereld worden geselecteerd om deel te nemen.

Als je door de testen heen komt krijg je voor 3.010 Euro een NAO robot, een complete software suite en word je lid van een groep van 200 geselecteerde top ontwikkelaars en krijg je toegang tot de broncode.