De toetsen van mijn toetsenbord gaan best moeilijk. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Gewoon schoonmaken in water is geen optie (de losse toetsen dan wel te verstaan)

Ze gaan best stroef, als je er récht van boven op drukt, is er niks aan de hand. Maar gezien mijn positie en manier van typen doe ik dit niet altijd en gaan ze best wel vaak stroef.
Geldt voor alle toetsen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Je kan hem openschroeven en dan het membraam tussen de printplaat en knoppen eens goed reinigen. Gebruik hiervoor een sopje en een oude tandenborstel. Daarna op de verwarming leggen tot het droog is.

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is een soort van flexibele rubberachtige mat die over het gehele toetsenbord zit. (dus wel onder de toetsen). Daar kan vuil zijn gekomen. Als je het membraam eruit haalt en omdraait, zie je allemaal kleine zwarte "dopjes" in een soort kratertje. Dit moet je goed reinigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja kijk wel uit dat je ALLE schroeven aan de achterkant hebt los gedraaid. Vaak zitten er ook schroeven ONDER de stickers. Even goed wrijven en dan komen ze door de sticker naar boven,

Andere antwoorden (3)

Met schoonmaken loop je het risico dat 't alleen maar erger wordt, koop 'n nieuwe! Die bordjes kosten tegenwoordig een...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De knoppen van de toetsen zijn op de schacht van de toets gedrukt. Maak eerst een tekening van het toetsenbord met alle toetsen erop en verwijder dan de knoppen van de toetsen. Je kunt ze wat omhoog trekken en dan gaan ze er vanaf. De eerste gaan wat moeilijk maar later als er enkele verwijderd zijn gaat het beter. Je kunt de schachten nu schoonmaken. Hou het bord op zijn kop zodat er geen vloeistof tussen de schachten in de toets kan lopen. Als alles droog is en schoon is kun je de toetsen proberen. Gaat alles goed dan kunnen de knoppen er weer op. Je moet het toetsenbord eerst wel loskoppelen voordat je begint of de computer afzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor 5 euro een nieuwe kopen -.-