Zijn er lampen in de handel die je in een gewone fitting kunt draaien,die zo goed mogelijk daglicht nabootsen?

Toegevoegd na 5 dagen:
Bedankt voor de goede antwoorden,jammer dat ik maar een beste antwoord kan kiezen,dan plussen we maar.

12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Ja, die zijn er.

Er bestaan lampen met een gewone gloeidraad en een speciaal glas met een filter. Deze geven niet zo veel licht maar zijn heel goed geschikt in een bureaulamp of werklamp.

Daarnaast zijn er ook PL lampen (spaarlampen). De beste die ik ben tegengekomen zijn die van Lucas Verlichting, een Nederlands fabrikaat.
Zijn leveren volspectrum lampen met een E-27 (grote) fitting die het daglicht simuleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jazeker, daglichtlampen heb je niet alleen in tl, maar ook als (spaar)lamp met gewone fitting.
ik heb ze boven mijn planten hangen, en ze voldoen goed.
12 jaar geleden
Jazeker,

te koop o.a. bij Conrad.

De meeste verlichtingszaken zullen ze niet op voorraad hebben, maar kunnen ze wel bestellen.

En anders bestel je ze zelf:

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTMwMjQ5ODU2OQ==?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_searchstring=daglichtlampen&s_haupt_kategorie=&zhmmh_area_kz=&p_init_ipc=X&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1gclid%3dCJLw2sXgn6wCFQJO3godVSSwBQ&adcampaign=google&gclid=&scrwidth=1920

Of hier:
http://www.veltropshop.nl/store/index.php?cat_id=7&catname=' Daglichtlampen'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken de daglichtgloeilampen nog uit de tijd van de analoge fotografie. De digitale camera's hebben meer mogelijkheden kunstlicht naar natuurlijk licht om te zetten, maar ik neem aan dat daglichtgloeilampen nog steeds bestaan. Waarschijnlijk bestaan er inmiddels spaar- en/of ledlampen als volwaardige daglichtvervanging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de fotovakhandel zullen dus nog wel daglichtlampen te krijgen zijn.