nudat de gloeilampen verboden worden,hoe zit t dan met auto-verlichting?

en achterlampen zijn toch ook gloeilamp..

Toegevoegd na 1 uur:
ik bedoel natuurlijk voor alle auto's die nog gloeilampen gebruiken,wat als een lampje stuk gaat...?

Toegevoegd na 3 uur:
o ja sorry...in je koelkast zit ook een gloeilampje...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Auto's, worden sinds 2000 standaard met XEON-verlichting uitgerust en tegenwoordig steeds vaker met LED-verlichting. Daarnaast heeft het werkelijk helemaal niets met gloeilampen te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Auto's vanaf 50.000 worden misschien sinds 2000 standaard voorzien van Xeon verlichting, sterker nog, er zijn zijn momenteel nog steeds auto's die standaard geen Xeon hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oops, Xenon verlichting dus ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke,maar als bij die andere auto's een lampje stuk gaat?
paulus811
14 jaar geleden
Sorry Starbless, mijn eerste minnetje aan jou. Dat auto's sinds 2000 standaard voorzien worden van xenon verlichting is echt onzin. In 2009 is het zelfs nog een optie op de duurdere auto's, alleen op de hoogste klassen van de dure merken is het standaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nieuwe VW Caddy wordt standaard met xenon verlichting geleverd. En is met 10.350 euro niet bepaald een auto uit de hoogste klasse. Zelfs mijn basic Caddy uit 2006 heeft Xenon verlichting. En deze is zo basic dat ik zelfs de buitenspiegels met de hand moet stellen... En daarbij vind ik de Mercedes C 200 niet bepaald een auto uit de hoogste klasse...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless, met je laatste reactie kun je niet rechtzetten dat het voor alle auto's uit 2000 geldt, hiermee toon je eigenlijk alleen aan dat de nieuwere modellen uit de lagere klasse xenon *kunnen* hebben.
paulus811
14 jaar geleden
Starbless, voor xenon moet je op een Mercedes C200 1.350 euro bijbetalen, dat is niet standaard. Zelfs op een C63 AMG zit het niet en dat is een C klasse van meer dan een ton. Op een VW Caddy is xenon zelfs niet leverbaar af fabriek. Verwissel jij die blauwe Halfords lampjes niet met echte xenon verlichting?
Waarschijnlijk geld het gloeilamp verbod alleen voor de utiliteitsbouw?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een compleet nieuwe unit plaatsen om het gloeilamp knipperlichtje te vervangen is natuurlijk gekkenwerk. Het zou niet alleen honderden euro's kosten, maar ook weinig verschil uit maken aangezien het hier om de kleinere lampjes gaat van zo'n 5watt ofzo.

Aangezien de koplampen (groot licht) gebruik maken van Halogeen of Xenon verlichting, is het daardoor ook niet nodig om daar iets aan te veranderen.
Op dit moment geldt deze "omruilactie" dus alleen voor lampen met een normale fitting in huis/woning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooraleerst ziijn alleen gloeilampen van 100 watt en hoger uit de verkoop gehaald en aangezien autoverlichting niet boven 65 watt 24 volt uitkomt is het niet van toepassing om deze te verbieden
(24 volt voor vrachtauto's en bussen 12 volt voor de meeste andere voertuigen en 6 volt voor een aantal klasssiekers )
Ook in de toekomst zullen voor dit gebruik normaal lampen te koop zijn.