Wat kan ik gebruiken om kabels weg te werken?

Ik heb mijn tv opgehangen en nu zie je allemaal lelijke kabels eronder hangen. Hoe hang ik die weg? Er zit ook zo'n hele dikke stugge scart kabel bij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (5)

Je kun gewoon 'kabelwegwerkers' kopen. Van die witte buisjes waar de kabels dan doorheen lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt in een bouwmarkt een kabelgoot kopen waar je ze in doet en tegen de muur maakt. Als de lengte van de kabels het tenminste toelaat. Je hoeft alleen maar het zichtbare stuk vanaf de tv in de goot stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn hele mooie halfronde aluminium doorvoergoten te koop. Die plastic dingen van de bouwmarkt zijn lelijk en zou ik in de woonkamer niet gebruiken.

Tweede optie is een gleuf in de muur frezen en daar een buis in en vervolgens weer glad stucen.

Derde mogelijkheid is een gaatje achter de tv, kabels erdoor, via de achterkant van de muur laten lopen en bij de plint weer de woonkamer in. Als de andere kant van de muur bij de buren is, dit wel even vriendelijk vragen ;-)
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
een min? wie is die minkukel?
Is heel goedkoop zelf heel netjes op te lossen.
Koop (of misschien heb je er nog een in je schuur liggen?) een PVC pijp van de goede lengte (dikte kun jezelf bepalen aan de hand van wat je zelf mooi lijkt).
Zaag de pijp over de lengt door (hoe "hoog" de ronding wordt kun je ook zelf bepalen) en spuit hem in een kleur die mooi bij je apparatuur of interieur past.
Maak aan de binnenkant van de pijp bevestigingpunten zodat je hem op de muur kunt hangen of klicken aan bijv een profieltje of schroeven.
Kabels erin ophangen en klaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel erg moeilijk. Wat jij hier beschrijft is kant & klaar in de bouwmarkt te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet moeilijk hoor.
Natuurlijk is alles kant en klaar te koop maar uit het zelf maken komt een hoop voldoening.
Een snelle en best 'el cheapo' oplossing is een flexibele/geribbelde slang, te koop bij allerlei zaken (ook bij Action), waar je alle kabels in kunt duwen. Dat is niet gelijk aan het zicht van een kabelgoot of ingefreesde buis, mar ook best strak. Wel even kijken of de diameter toereikend is.

Het is nu te laat, maar er zijn ook muurbeugels met een geïntegreerde kabelgoot, waarbij de kabels tot in de arm in zeer netjes zijn weggewerkt.