Is deze laser goed?

http://www.chinabuye.com/mini-laser-light-1

Toegevoegd na 2 minuten:
En kan hij van die strepen door de lucht maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Elke laser kan zichtbare strepen door de lucht maken mits er stof, rook of waterdeeltjes in de lucht zweven.
De laser van de link is bedoeld voor disco-gebruik, het laserlicht wordt over veel stralen verdeeld zodat elke straal apart niet heel erg ver zichtbaar zal zijn.
Zoals bij alle lichteffecten hangt het erg van de hoeveelheid omgevingslicht af (en van de kleur van de objecten die je er mee aanstraalt) hoeveel je ervan kunt zien.
Een laser van 5 mW kun je in volledige duisternis nog op een kilometer zien, maar op een zonnige dag haal je de overkant van de straat niet eens.
In de discolaser zitten 2 lasers: een rode van 100 mW en een groene van 50 mW, voor binnengebruik in combinatie met een rookmachine zal het wel een aardig effect zijn maar verwacht er niet te veel van.