Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar moet ik op letten als ik mijn tv ophang?

ik heb zo'n dunne led tv, kan ik die zomaar aan mijn muur hangen? En... Is er verschil tussen een monitor ophang beugel en een tv beugel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
931

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou hem wel ophangen aan een ophangsysteem dat voor deze TV is ontworpen. Als het goed is zitten er op de juiste plekken gaten in de TV om bouten aan te bevestigen en volgen ze een specifieke standaard. Je hebt verschillende typen die tot een bepaald gewicht ondersteunen. Een goed merk is Vogel.

Daarnaast kan je kiezen voor een systeem waarbij je de TV bijvoorbeeld nog kunt draaien. Die systemen zorgen er wel voor dat de TV wat verder van de muur af komt dan een systeem waarbij de TV vlak tegen de muur zit.

Toegevoegd na 2 minuten:
De naamgeving verschilt, maar of je het nu muurbeugel, LEDTV beugel of monitorbeugel noemt maakt niet veel uit. De gaten in de achterwand van de TV (voor de bouten) moeten op de juiste plek zitten. Bij mijn Philips TV stond in de handleiding wat voor type muurbeugel je moest hebben. Daarbij werd verwezen naar de standaard, niet een merk.

Zie ook de info op kieskeurig over muurbeugels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Let iig bij aanschaf op het gewicht van je tv en de draagkracht van de beugel. Een monitor ophangbeugel die lijkt me alleen geschikt voor een computer monitor dus die valt af ivm het gewicht.
Bij de tv beugel zit een papieren mal om de boorgaten op de juist breedte en hoogte af te tekenen. Hou rekening met evt. plinthoogte in je huiskamer.
Succes!
(Lees meer...)
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, maar het heeft het te maken met de plinthoogte?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding