Als je pc specefiek voor XP gebouwd is ie dan met XP ook het snelst?

Ik heb nu een pc ontworpen voor XP, maar er draait 7 op. Zijn er dan enige vormen van verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt niet een computer specifiek voor XP bouwen. Je kunt er wel voor zorgen dat de computer voldoet aan de minimale eisen die Windows XP stelt aan de hardware om goed (en redelijk snel) te kunnen functioneren. En dat geldt uiteraard voor elk besturingssysteem, dus ook voor Windows 7, wat hogere systeemeisen stelt dan XP. Maar blijkbaar functioneerd je computer daarmee ook prima, dus zal hij dat zeker minstens zo goed ("snel") doen onder XP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee de hardware heeft gewoon en bepaalde grens met windows 7 er op haal je die wel
en daarmee heeft hij zijn top gehaald
maar je begrenst windows7
met xp er op haal je gewoon weg dezelfde prestatie
maar wellicht wel met minder geheugen dan wat windows 7 nodig heeft ?
dat is denk ik je enige overweging waar je rekening mee moet houden
capthavoc
12 jaar geleden
Een pc die voor een speciale Windows versie gebouwd zou zijn is onzin. Dat is eigenlijk alleen maar marketing. Ze geven hiermee aan dat de pc voldoet aan de eisen die die Windows versie stelt, maar je kunt er zonder problemen andere besturingsystemen op installeren.