Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat de batterij van een rekenmachine nooit op gaat?

Toegevoegd na 7 minuten:
ik heb een fx 82MS en ik heb hem al 3 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De batterij van een rekenmachine kan wel degelijk opgaan. Bij een grafische rekenmachine moeten er 4 AA batterijen in. Deze zijn meestal na een paar maanden leeg. Vooral als je veel spellen erop speelt zoals Snake. Sommige rekenmachines hebben zonnecellen erop waardoor de batterij weer opgeladen word. Daarom gaan ze soms jaren mee. Ook gebruikt een rekenmachine sowieso heel weinig energie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, deze heeft geen zonnecellen. Die zitten meestal boven het beeldscherm. Alleen dit is een wat oudere rekenmachine die heel weinig verbruikt. En als je hem niet te vaak gebruikt kan hij inderdaad jaren mee. Ik heb die rekenmachine trouwens ook gebruikt en bij mij doet hij het nog steeds.

Andere antwoorden (2)

Beetje domma vraag, natuurlijk gaan ze ooit een keer op. In een rekemachine gaat het alleen heel erg zuinig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle batterijen gaan uiteindelijk "op". Ook als je ze nooit gebruikt en gewoon in de verpakking laat zitten. Al gaat dat hééééél langzaam bij goede batterijen.

Ik heb nog vanaf mijn middelbare school mijn Casio FX82-super, dat ding moet minstens achttien jaar oud zijn ondertussen, en die gebruik ik nog steeds vaak en werkt als de brandweer. Niet te geloven inderdaad maar nog altijd met dezelfde batterij. Maar ooit gaat 'ie op. Of ik dat nog meemaak... Wie weet? :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Nou ja, vaak, vaak... Tegenwoordig nog maar een paar keer per maand, maar toch :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding