Waarom zijn er zo veel Android tablets?

Windows zou toch veel makkelijker zijn voor een tablet lijkt mij bijvoorbeeld voor een student in de klas dat hij iets in word typt en zo op de computer kan overzetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat android snel en licht is. Dus deze kan met relatief goedkopere hardware en geheugen beter draaien dan Windows. Daarnaast is Windows duurder en zouden ze de tablets duurder maken dan de concurrentie.

Maar iets in word typen is toch hetzelfde als iets in een tekst typen. Dat kan prima op een tablet. Behalve dan het typen zelf op de touch scherm.
Ook met Android kan je zo iets op je pc overzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De bedoeling van een tablet is dat het handig is. Onder handig valt ook snelheid. Als je bijvoorbeeld windows 7 op een tablet zou hebben dan is de snelheid eruit. Er zijn zoveel android tablets omdat android open source is en het op bijna elk stukje hardware kan draaien. Plus fabrikanten zien het succes dat apple heeft met hun tablet dat elke fabrikant er nu ook een wil hebben. Android is de beste keuze op moment omdat het niet gemoeid gaat met hoge kosten. Microsoft zit altijd aan een licentie vast die niet altijd goedkoop is.
Documenten of notities die je maakt op een android tablet zijn ook makkelijk over te zetten naar je windows pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
windows is heel zwaar, android is nogsteeds wel zwaar, maar veel minder dan windows.

het is ook makkelijk voor de maker, die hoef niet zelf software te ontwikkelen.

ik heb wel eens een windows tablet gezien, hij was heel zwaar en had een ventilator