Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat te doen met wasmachine die continu storingen geeft?

Wij hebben een whirlpool indiana 1400,
Sinds korte tijd geeft deze de storing pomp schoonmaken, echter heb ik dit al meerdere keren volgens de handleiding uitgvoerd, nu is het zelfs zo dat het service lampje gaat branden.

Op het toestel zat 2 jaar fabrieks garantie en we hebben een jaar extra genomen via
prijstoppers echter is deze firma failiet.

De garantie is nu net ander halve maand verlopen.
Kunnen we toch nog enige aanspraak maken op de garantie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pieter2011
14 jaar geleden
Kijk even op deze site of de garantie is overgenomen door Expert, en informeer even bij één van hun winkels:
http://www.expert.nl/shop/UserTemplate/itsvoorwaarden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem, met dezelfde machine. Iedere keer dat lampje van de pomp schoonmaken. Als ik de stekker eruit haal en weer opnieuw erin doet, gaat het wel weer, maar het is wel irritant. Daarnaast vind ik de uitleg over het schoonmaken van de pomp erg vaag.
Ben benieuwd naar de eventuele antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik lags expert ga, aangezien de machine zelfs service aan geeft, en de extra garantie nog maar net verlopen is. @ Lee bij ons zit die op de zo'n schakelkastje met een touwtje dit heb ik ook meestal even omgeschakeld maar dit werkt bij mij maar tijdelijk en de machine stinkt of dat die doorgebrand is. Ik durf hem nu echt niet meer aan te zetten.
Pieter2011
14 jaar geleden
Tja, als ik alles zo lees is Expert je laatste kans. Maar die zullen niet enthousiast reageren; ze hebben natuurlijk al (onverplicht) de garantie van het failliete bedrijf overgenomen, inclusief de bijgekochte garantie, en in jouw geval zijn die garanties allemaal verlopen. De extra bijgekochte garantie is ingekocht bij een verzekeringsbedrijf. Die kijken niet naar de rechten die je als koper van de wasmachine hebt, maar alleen naar de polisvoorwaarden van de verzekering die ze hebben afgesloten. En die verzekering is dus gewoon verlopen. Ik geef je weinig kans dat Expert nog iets voor je gaat doen; waarschijnlijk zullen ze je naar Whirlpool verwijzen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

je kunt ook rechtstreeks bij whirlpool informeren. je kunt ze duidelijk het probleem uitleggen en vragen of ze een oplossing hebben. als je alle papieren nog hebt zou je best nog wel eens recht op garantie kunnen hebben omdat je dat extra jaar hebt genomen het is misschien ook een veel voorkoment probleem waar ze misschien iets aan kunnen doen succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via whirlpool hoef ik het niet te proberen deze vragen belachelijk hoge prijzen nadat de garantie verlopen is. En volgens de ervaring van andere gebruikers met het zelfde probleem wordt er elke keer iets vervangen voor een hoop geld en werkt de machine nog steeds niet na behoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slechte zaak van whirlpool maar dan kun je denk ik ook niets meer beginnen denk ik. heb je al geprobeerd te informeren via mail of zo wie niet waagt die niet wint. wel raar dat ze er dan niets aan kunnen veranderen. nooit meer een whirlpool zeker. succes.
Als de fabrieksgarantie is verlopen, kun je een beroep doen op een coulance regeling. Dit kan b.v. inhouden dat wel het uurloon betaald moet worden maar niet de onderdelen. Dit is maar een voorbeeld (hier kun je een aparte discussie van maken). In sommige plaatsen heeft prijstopper een doorstart gemaakt onder een andere naam. Je kunt het ook hier proberen om verhaal te halen. reken er wel op dat men zal zeggen dat het heel jammer is maar de garantie is verlopen. Probeer er dan het beste uit te halen, hoe vervelend het ook is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing