Mijn CPU is altijd rond 70%/100% sinds ik Windows7 heb...

Ik heb een nieuwe computer waar windows vista op geprogameerd was... nu heb ik win7 en die cpu is nu heel erg hoog... het enige wat aan staat is WindowsMediaPlayer en internet....
Bij windows vista was mijn cpu altijd rond de 15% en werkte altijd prima...
nu is de cpu momenteel 100% ik heb AMD Athlon 64 x@ Dual Processor+ 2.80GHz... dat is dus een hele goede processor... maar toch is de cpu zo hoog...
PS: als de cpu op 100% zit de computer niet vast maar werkt wat slomer...

Toegevoegd na 14 minuten:
PPS: en de 2e processor zit constant rond de 50%...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je cpu op volle toeren draait en jij doet niks 'zwaars' dan zou dat een teken kunnen zijn dat je een virus te pakken hebt.

Een scanner pikt deze niet altijd op.

Kijk eens bij taakbeheer (crtl-alt-del en dan taakbeheer, tabblad processen) welk proces al die cpu capaciteit opeist.

Ik ben benieuwd.

Toegevoegd na 21 minuten:
Zie afbeelding. Sorteer even op CPU (rode vakje) en vergelijk alles wat er staat met het blauwe cirkeltje.

Maak anders ook even een printscreentje en post die hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je al een schone installatie geprobeerd? Dus niet een upgrade.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is iets mis met jouw installatie. Windows 7 zou juist minder processorcapaciteit moeten nemen. Zou het niet kunnen dat je een virus hebt? Heb je al gekeken welk proces zoveel processortijd neemt? Als je alt-ctrl-del drukt kun je dat zien.