Hoe kan ik 2 verzenders (internet, tv) aansluiten op de Experiabox van KPN Glasvezel?

Hallo, ik heb al een paar dagen KPN glasvezel. Het werkte perfect totdat ik op mijn pc boven (draadloos) internet wilde hebben. Dit werkte niet. Toen ging ik het draadje in de adapter die verzend, veranderen naar internet. Ik deed boven een adapter in het stopcontact en daar vandaan een lan kabel naar mijn pc. Dit werkte perfect. Maarja, nu hadden we geen tv omdat er alleen internet werd verzonden naar de andere adapters. Ik ben vanmiddag naar de kpn winkel gegaan en nog een setje van die adapters gekocht. Nu probeer ik dus 2 verzenders aan te sluiten. Eentje voor de tv en eentje voor internet. Ik sluit eerst 1 verzend adapter aan in de meterkast voor de tv. Nu werkt het nog, maar zodra ik het 2e verzend kastje erop aansluit, dus er gewoon boven op. Doet Tv het niet meer en internet doet het ook niet, dus het is het een of het ander. Wat moet ik nu doen? Want ik heb wel tv, maar geen internet boven. Dankuwel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet die ethernet-over-stroom-kastjes op een van je uitgangen (geel?) van je experiabox aansluiten. Als het goed is, zitten daar 4 (gele?) netwerk uitgangen op. Daarvan kan je er een op je TV aansluiten en eentje in de stroom-netwerk adapter. Dan zou het moeten werken.

Test eventueel een andere poort (bij m'n ouders waren er door blikseminslag 2 poorten defekt).