Aansluitingen??

Wat zijn dit voor aansluitingen in mijn nieuwe huis? Per aansluiting aub??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

radio en tv. Wel apart, want een dubbele heb ik nog niet eerder gezien.
paulus811
12 jaar geleden
Het rechter paneeltje bevat de kabel-aansluitingen voor radio (L) en TV (R), het linker paneel kan in niet thuisbrengen op de foto lijkt het of er schuimplastic rolletjes in zitten.
Wellicht wordt het duidelijker als je het afdekplaatje verwijdert: dan kun je aan de hand van de draden die erachter zitten wellicht iets afleiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Misschien is daar in de wijk een glasvezelaansluiting voor internet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan idd dat er 2 kabels liggen maar dat lijkt me toch behoorlijk overbodig. Voor zover ik weet is er maar 1 kabelaar per regio en die vervangt doorgaans kabels wanneer glasvezel gelegd wordt. Waarschijnlijker lijkt me dat een vorige bewoner geen losse splitters wilde gebruiken en 2 kabel aansluitdozen in de muur heeft gezet. Dan hoef je iig niet je internet en je TV van dezelfde kabel te halen bijvoorbeeld. Een splitter _kan_ je internetverbinding nl negatief beïnvloeden.
Het links paneeltje is voor de geluidsboxen.
Ergens anders in je woning moeten die draden uitkomen op moeten er nog zo 2 plakjes apart staan.