Als je een advertentie op marktplaats ziet, bijv. Een iPhone 4 , voor 250€. Is er dan iets mee gebeurt of is ie gewoon nieuw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Komop zeg, denk zelf is logisch na. Niemand gaat een nieuwe iphone 4 kopen voor 500 euro of wat is het, om hem vervolgens door te verkopen voor 250 euro. Dus ja, er is wat mee gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat is juist het risico, je weet nooit wie erachter zit. Maar vaak zijn die mobieltjes gestolen, nep of gehandeld. Net als mijn iPhone die is 2 maanden geleden gestolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een iPhone kost 600-700 euro. Als hij voor €250 gaat weet je dat er iets mis is. Dan is hij kapot/gestolen/nep; of je krijgt een baksteen opgestuurd. Je zult zien dat die advertenties vaak op de wadden eilanden zijn, dan laat je hem opsturen. Dan maak je over en krijg je vervolgens niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad zeer verdacht! Kijk eens bij de naam van de verkoper hoe lang hij al actief is op marktplaats. Meestal is dat in geval van oplichting 1 tot 5 dagen. Dit soort mensen maakt even een account aan, licht een paar mensen op en zijn daarna spoorloos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker niet pluis, er zijn veel oplichters aan het werk.
Dit moet je wel/niet doen:
Altijd apparaat zelf ophalen en controleren, NOOIT van te voren geld overmaken, misschien is het je al opgevallen, maar al die oplichters zitten zo genaamd in Maastricht, Groningen of de Wadden eilanden en willen alleen opsturen naar dat geld is over gemaakt. Ik denk dat meer dan de helft van de iPhone en ipads, maar ook tickets bedrog aanbiedingen zijn.