Ik heb net een elektrisce fiets gekocht en na 2 uur opladen van de 6 doet die het nog steets niet is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Voor de eerste keer gebruik moet je hem normaal voor de eerste keer dubbel zo lang opladen. Lees anders de handleiding even door of een ander stopcontact proberen. Anders terug naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal zou hij wel iets moeten doen maar je kunt de accu een {laten} doormeten dan weet je of het aan de accu ligt of iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is maar 1 iemand dom en dat ben jij wyker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en het is toch wel makkelijk om te weten of de accu goed is lijkt mij.Anders kun je hem 3 jaar opladen en doet je fiets het nog niet,maar ja als je liever aan blijft klooien is dat je eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is hier dom aan? Je accu moet in twee uur voor 1/3 opgeladen zijn. De vraagsteller stelt of het normaal is. Ik zou ook "nee" zeggen. Je geeft in je vraag niet aan dat de accu al problemen had en of de fiets wel nieuw is. Een nieuwe accu zal ook langer op moeten laden, maar wel wat moeten doen na twee uur opladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja en hij had de vraag gesteld of hij opgelicht was volgens mij omdat hij een TWEEDEHANDS fiets op marktplaats heeft gekocht dus het is geen nieuwe fiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De fiets is van en vriend geweest maar is nooit gebruikt en de accu ook niet dus is die nieuw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@werk ja dat was een vraag op een andere account de persoon zei dat de fiets nooit was gebruikt en er 1 dingetje was met de accu maar er is nooit op gereden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is kapot, daarom is er nooit op gereden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd roland haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedank voor jullie reactie's iedereen!
Het is het beste om hem in een keer volledig op te laden. Hoewel de nieuwe acculaders aangeven wanneer de accu helemaal vol is, is het toch aan te raden om de accu nog even door te laten laden omdat het laden in de laatste fase wat langzamer gaat dan in de beginfase. Als de acculader aangeeft dat hij helemaal vol is, is deze in werkelijkheid maar 90% gevuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lader schakelt uit als de accu ,vol, is en de led groen.
De led start met rood, daarna oranje en tenslotte groen,
en dan schakelt de lader uit.
Van ,doorladen, is dus geen sprake.
Wij hebben 3 elektrische fietsen.
2 splinternieuwe en 1 op loodaccu,s.
De laders geven aan (na 3 1/2 uur) dat de accu,s vol zijn.
Op de display,s kan men zien hoeveel energie de accu heeft.
Bij nieuwe accu,s is het gebruikelijk om deze eerst 3 a 5 x te ontladen voor een duurzame werking.
Ga niet fietsen als de accu voor de 1e keer nog niet volledig is opgeladen.(dat bekort de levensduur van de accu.)
En als de accu vol is, dan dient men eerst het contact aan te zetten, (via het display of sleutel) en de stand van de trapondersteuning in te stellen.
Bent u uitgefietst schakel dan het contact of het display uit.
Bij het laden van een ouderwets systeem moet het contact UIT staan, en voor het nieuwe systeem geldt dat de accu (cassette) uit de fiets gehaald moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om wat voor een fiets gaat het?
Er zijn fietsen welke worden aangestuurd via een computer ( Sparta Ion) en fietsen welke alleen een sensor heeft bij de kettingkast ( vroege modellen en de goedkopere fietsen) met uiteraard een schakelaar voor de ondersteuning.

Fietsen met een computer kun je misschien met de FAQ of storingslijst uit de gebruiksaanwijzing nalopen en anders uit laten lezen bij de dealer.

Fietsen met sensoren bij de kettingkast:
Staat de fiets aan (of op contact).
Werkt de wandel-functie? ( optie )
Reageert de fiets op ondersteunigs-standen.
Is de fiets heel toevallig gevallen?
Zijn de kabels allemaal nog aangesloten?
1 van de wielen gedemonteert gehad?
Heeft de fiets op de fietsendrager gestaan?

Misschien kun je aan de hand van dit enkele dingen uitsluiten en daarbij "ons" van wat meer informatie voorzien. Er zijn namelijk zoveel verschillende elektrische fietsen en nog veel meer mogelijke oorzaken van storingen.

Succes!!!