Hebben de hulpdiensten in tunnels wel goed bereik?

Toegevoegd na 15 uur:
Normaal gesproken hebben de mobiele providers slecht bereik in een tunnels. Nu vraag ik mij af of hulpdiensten, zoals politie wel goed bereik heeft met hun systeem of dat dat ook minder is in tunnels.

12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
waar heb jij het over

Het beste antwoord

De ontvangst van het C2000 systeem, het landelijke communicatiesysteem voor de hulpverleningsdiensten in Nederland, is in tunnels en bijvoorbeeld in gebouwen en in gebieden met veel hoogbouw wel slechter. Om die reden worden er in Nederland steeds meer antennemasten bijgeplaatst, om de ontvangst te verbeteren. Echter in Nederland zijn nog steeds " blinde vlekken", waar er geen ontvangst is. Dit zal op termijn vast veranderen, echter het financiele plaatje, dat hier aan vast zit, is de grote hobbel.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in veel tunnels zijn speciale voorzieningen getroffen om het c2000 signaal 'door te zetten'.
alles bij elkaar lijkt c2000 een stuk minder betrouwbaar dan de ouderwetse analoge systemen: gisteren lag door blikseminslag een deel van het netwerk urenlang plat,
je kunt zelf bedenken wat er gaat gebeuren als er eens een echte ramp gebeurt in nederland...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste tunnels loopt er een kabel tegen het plafond en wordt als extra antenne gebruikt in de tunnel.

In de Maastunnel kun je het hele traject de z.g.n. rampen zender RTV Rijnmond zonder storing en onderbrekingen volgen.

Terwijl andere zenders duidelijk minder ontvangst hebben.