Waar kan ik een externe harde schijf vinden die ik kan beveiligen?

Misschien met programma? Waar kan ik die krijgen en wat zijn de eventuele kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Elke schijf kun je beveiligen.
De software daarvoor is gratis. Als je een heel lang en ingewikkeld wachtwoord neemt kan geen enkele expert of hacker bij je gegevens komen. Zie de link.
escape
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Daar dacht ik ook aan. Maar dat gaat niet werken als je je harde schijf aan meerdere computers wilt koppelen. Dan zul je op al die computers TrueCrypt moeten installeren. Er is nog een U3-versie van TrueCrypt (ik weet de officiële naam niet meer), maar dat werkt niet altijd op afgeschermde computers.
escape
12 jaar geleden
U3 is al eigenlijk afgeschaft. Maar je bedoelt een portable versie, waarschijnlijk.
http://www.softpedia.com/progDownload/Portable-TrueCrypt-Download-100194.html
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik bedoelde inderdaad de portable versie. Daarvan meen ik me te herinneren dat je die niet zomaar op elke computer kunt gebruiken.
escape
12 jaar geleden
Mmmm. Als fervent gebruiker van Truecrypt ga ik dat toch eens uitproberen. Ik gebruik die software o.a. omdat ik niet wil dat een inbreker wat aan mijn gegevens heeft....
sommige harde schijven extern hebben al encryptie software er bij zitten, staat op de doos. mijn samsung schijf had deze ook.

anders gebruik je onderstaande link voor gratis software.

ik hoop je zo geholpen te hebben :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook externe ruimte "kopen/huren" bij bijv. een k.p.n.
Hier betaal je per maand dan een bedrag voor.
Weet niet waarvoor je het nodig heb, maar bij sommige informatie heel erg handig.
Dit is dan ook veilig bij bijv. brand of diefstal.
Weet niet hoe dit exact werk, maar je moet maar eens informeren.
Heb onderstaande site voor je opgezocht.
Echt handig en gegevens kunnen nooit verloren gaan en je kunt er overal bij.