De mensheid overleefd het wel, maar de westerse maatschappij gaat terug naar de middeleeuwen. Er zal ook een hongersnood komen want de schuifdeuren van AH gaan niet meer open en we weten niet meer hoe we zelf ons voedsel moeten verbouwen. Kennis gaat verloren, want we kunnen geen bits en bytes lezen.

En geen GV meer, dus... hoe lang houden we dat uit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Heel simpel, we overleven heel simpel, we doen massaal een grote stap voorwaarts (of achterwaards, het is maar net hoe je het bekijkt) en we gaan door... alsof er niets gebeurd is...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbeperkt lang... Het grootste deel van de geschiedenis hebben we het zonder electriciteit gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan:
- Als er geen elektriciteit meer zou zijn, zou het onmiddellijk weer worden opgewekt.
- Als het verschijnsel elektriciteit verdwenen zou zijn, zou het leven ophouden te bestaan, het lichaam kan daarzonder niet functioneren.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En Antwoordman zou een andere avatar hebben. ;-)
AWM
14 jaar geleden
Jaja! Alhoewel het wat lastig wordt, internetten zonder stroom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, dan waren we gewoon bij elkaar gaan zitten bij het kampvuur en zouden we de vragen real life stellen. Kan ook erg leuk zijn hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel leuker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AWM
14 jaar geleden
Kom jij dan mondeling modereren, biertje? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, onder het genot van natuurlijk ;-)
AWM
14 jaar geleden
Oké, maar lauw natuurlijk, want geen stroom :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL! Ik kom wel duimpjes geven! (Omhoog natuurlijk) :-)
Als het echt moet, kan de mens zich snel aanpassen. Misschien dat in het eerste jaar zonder elektriciteit de mensheid heel snel zal afnemen, maar daarna vinden we wel weer een alternatief en weten we gewoon al niet meer beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensheid zal altijd overleven. Het ontberen van electriciteit zal wel direkt een golf van alternatieve energiebronnen doen ontstaan en een totale wereldcrisis ontketenen. Geen beursverrichtingen meer, geen transacties, alleen ruilhandel en vers voedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan gebeuren in het geval van een zonnestorm. Op onderstaande link staat precies omschreven wat er in dat geval zal gebeuren. In het Nederlandstalige boek 'Exit Mundi' (aanrader!) trouwens ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeeeeeel lang, ik denk zelfs vele eeuwen zo niet millennia langer dan mét, want je put de aarde minder uit. Mensen zijn flexibel ; die overleven wel (als soort). We hebben millennia zonder elektriciteit gedaan, en zullen het nog millennia lang zonder kunnen. Alleen voor de eerste generatie zal het effe wennen zijn, maar als het er niet meer is, mis je het binnen de kortste keren ook niet meer. Tenslotte zijn we er welbeschouwd nog geeneens 100 jaar helemaal afhankelijk van ; ongelofelijk kort.

Dat we er in korte tijd zo verschrikkelijk afhankelijk (relatief) van zijn geworden, doet daar niks aanaf. Het zal de wereld zoals we die kennen sterk doen veranderen, maar ik durf de stelling wel aan dat dat niet per definitie ten slechte zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben het onszelf afhankelijk gemaakt. Complete volksstammen hebben nog nooit van elektriciteit gehoord, en die kunnen zich ook prima redden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit niets zal veranderen aan de mensheid...

Na schatting hebben we het al 7 miljoen jaar zonder electriciteit gered. Dus die komende 7 miljoen jaar redden we ook wel zonder electriciteit...

Wellicht dat de gemiddelde leeftijd weer wat zakt. Maar daar kan ik niet van wakker liggen op dit moment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zou de wereld er uitzien als het nooit had bestaan?
Ik denk een stuk beter.
Als het ons nu zou worden afgepakt, wordt het helemaal een chaos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hebben we eeuwen gedaan zal dus nog wel lukken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas de laatste jaren in het bestaan van de mens is er zoiets als electriciteit. Dus waarom zouden we het niet volhouden zonder, nu we er eenmaal aan gewend zijn?

Toegevoegd op 12-06-2009 22:25:52
Ik denk trouwens dat we zeker in het begin een babyboom zouden hebben, want kijk maar eens wat er nu al gebeurd 9 maanden nadat ergens een avondje de stroom is uitgevallen! Dus met dat voortbestaan zit het wel goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet lang iedereen heeft het zeer nodig