Mijn beste vriendin zit de hele tijd op haar nieuwe iPhone, erg ongezellig voor mij en ze is er niet vandaan te krijgen. Wat moet ik doen?

Ik heb vannacht met haar gelogeerd, maar echt de hele tijd zit ze spelletjes te doen. Tijdens kletsen, film kijken, cakejes bakken, fimokleien... Alles. Als je vraagt of we nou wat anders gaan doen zegt ze wel okay, maar gaat dan gewoon verder.

Wat kan ik doen om haar weer net zo gezellig als eerst te maken en minder op haar iPhone gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (13)

bel haar, allebei blij! (en ze zit ineens niet meer te doen wat ze aant doen was)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flauw.
ik ken het, mijn vriendin, die heeft precies hetzelfde, is altijd aan het smsen als we liggen te vrijen enzp, maar ook tijdens de sex, ik was dr zat van, dus heb haar telefoon (nee, geen iphone was dat) kapotgegooid, toen was het wel afgelopen.

natuurlijk zal je geen iphone kapot gooien, maar je kunt misschien in overleg ket haar de telefoon uitzetren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik wou net zeggen.. ofja misschien zocht ze expres naar haar trilfunctie he...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je het geduld nog kan opbrengen nog een keer met zo eentje in bed te stappen, bij mij zou het meteen over en uit zijn.....vreemdgaan tot daar aan toe maar met een telefoon???????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien had ze een 'incoming' message?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou lekker, heb je seks met je vriendin laat ze zich door een ander messeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol daan +!!! rofl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@daan1995 top-reactie! Echt lachen...:-))
Vraag haar wat zij belangrijker vindt: een vriendin om het samen gezellig mee te hebben, of een iPhone om je in je eentje te vermaken. Als zij daar echt over na wil denken zal ze begrijpen dat het bepaald niet aardig van haar is om geen afstand van haar speeltje te kunnen doen. Wil ze er niet over nadenken, dan laat je haar maar een poos links liggen. Dan moet ze zich maar zelf vermaken en ga jij een andere vriendin vragen om leuke dingen mee te doen. Op den duur zal ze beseffen dat het wel erg saai is, alleen met een apparaatje, en vraagt ze jou om alsjeblieft terug te komen!
Amadea
12 jaar geleden
Je kan haar vragen of ze verkering met jou of met die telefoon heeft. Je kan haar vertellen dat je het fijn vind ook een keer haar aandacht te krijgen en als ze daar geen zin in heeft zoekt ze het maar lekker uit met die telefoon, dan wacht jij wel op het juiste meisje die wel aandacht voor jou heeft en niet alleen goed is in spelletjes maar ook nog gezelligheid kent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Excusez moi, verkeerd begrepen :-)
Ik zou er gewoon over praten. Niet wachten tot je het echt zat bent, maar gewoon het zeggen als je bij dr bent en ze geeft geen aandacht aan haar omgeving, alleen voor d'r apparaat... Kans is heel groot dat ze het bij iedereen doet, school, thuis, ipv huiswerk, aan tafel bij dr ouders... Op die manier houdt je niet veel mensen om je heen over.
Een iphone is érg verslavend, zeker als hij net nieuw is... gemiddeld spelen iphone bezitters meer met huin telefoon dan niet bezitters. Gelukkig kun je maar pak m beet 2 uur écht interessant dingen spelen (die veel tekenkracht nodig hebben), du sde batterij is snel leeg.

Het gaat vanzelf wel weer over, maar het is iritant. Gewoon erover oraten dat ze er niet sociaal mee bezig is. Op een gegeven moment ga je haar dan vanzelf links laten liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een paar dingen doen: Rustig blijven zitten in het niets staren.
Een boek meenmen en gaan zitten lezen
Opstaan en naar huis gaan
Vragen of je zo'n saai gezelschap bent dat ze iets anders doet als jij er bent

Ik zou met het laatste beginnen, als dat niet doordringt weggaan
12 jaar geleden
Bij mijn ex was dit een fase.
Het werd daarna stukken minder.
Als dat niet gebeurd moet je doen wat hier boven staat.
Mischien zonder iets te zeggen naar huis gaan mischien gaat er dan een lampje branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gun haar even wat tijd met haar nieuwe speeltje. Na een tijdje is haar iphone gewoontjes geworden en zit ze er minder op. Dit ken je vast nog wel van vroeger als je een nieuwe spelcomputer had, grote kans dat je ook de eerste dagen niet van dat ding af te slaan was. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stuur een smsje dat je aandacht wilt :-) of iphoneles van haar (dan deel je haar interesse en doe je iets samen ipv dat zij zich afsluit).

Het is niet zo beleefd als je bezoek hebt dat je gaat zitten iphonen. Je gaat toch ook niet lezen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heel irritant!
maar het is denk ik gewoon omdat het nieuw is. en slijt vanzelf.
als ze ermee door gaat, kun je haar vragen waarom ze eigenlijk met jou afspreekt, als ze al iets te doen heeft.

je hebt dan wel de kans dat ze het kinderachtig vindt, soms moet je mensen wakker schudden door precies het zelfde te doen, dan voelen ze zelf wat het is en staan beter open voor een gesprek.

even een opvoed momentje dus, zonder over te komen als een zeurende moeder.
en de andere tips die je krijgt zijn ook goed, dus mogelijkheden te over.
zet m op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi mosibfu,
leuk probleem, bel haar en praat via de telefoon met haar.
gewoon in de kamer zitten, waarin zij ook zit.
bellen en dan wordt ze misschien wakker....
zo niet, dan andere vriendin kiezen.
er zijn meer vrouwen dan kerken, moet je maar denken
veel suc6
(ooit heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt aan de balie van een garage. ik wilde mijn auto aanbieden voor een keuring, maar moest even op mijn beurd wachten.
er waren nog enkele klanten voor mij, maar de receptmonist nam telkens de telefoon op, waardoor de aanwezige klanten langer moesten wachten.
in die dagen had je nog geen terugmelding bij het afsluiten.
ik belde op, maar lag de telefoon NIET neer, waardoor de verbinding bleef staan ondanks dat hij de telefoon neerlegde.
hoera, toen verliep de afhandeling van de klanten zeer vlot.
de man verbaasde zich over het stilzwijgen van de telefoon, maar dat heb ik hem pas verteld nadat ik was geholpen.
wat er daarna gebeurde weet ik niet meer, ik was vertrokken.
helaas werkt dit niet meer, want ook 06-pretlijnen, die toen nieuw waren, pasten deze truuk toe, waardoor bedrijven enorme telefoonkosten kregen.
kortom, leuk verhaal, maar je hebt er niets meer aan.

groeten, Dré

ohja, doe ook de groeten aan je vriendin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een goede relatie kan ook tegen eerlijkheid, zeg gewoon eerlijk dat je het niet zo fijn vind als ze constant met dat ding bezig is, het is maar een stukje materialisme, en het is zo onpersoonlijk (en eigenlijk ongeschoft) als iemand alsmaar bezig is met iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar ter plekke sms en en bellen dat ze niet gezellig bezig is.
Haar andere mogelijkheden om haar aandacht te krijgen heeft ze blijkbaar al afgesloten.
De harde methode is een kopje koud water of de telefoon afpakken, beide methoden kunnen wel een woedeaanval opwekken omdat je haar verslaving activiteit doorbreekt.

Is ze ongenaakbaar, schort dan je relatie op tot ze weer op de bewoonde wereld terug is.

Duurt dit te lang, dan wordt het tijd voor een andere vriendin die wel haar prioriteiten weet te bewaken, heus die zijn er toch nog wel!!