Mijn beste vriendin zit de hele tijd op haar nieuwe iPhone, erg ongezellig voor mij en ze is er niet vandaan te krijgen. Wat moet ik doen?

Ik heb vannacht met haar gelogeerd, maar echt de hele tijd zit ze spelletjes te doen. Tijdens kletsen, film kijken, cakejes bakken, fimokleien... Alles. Als je vraagt of we nou wat anders gaan doen zegt ze wel okay, maar gaat dan gewoon verder.

Wat kan ik doen om haar weer net zo gezellig als eerst te maken en minder op haar iPhone gaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou er gewoon over praten. Niet wachten tot je het echt zat bent, maar gewoon het zeggen als je bij dr bent en ze geeft geen aandacht aan haar omgeving, alleen voor d'r apparaat... Kans is heel groot dat ze het bij iedereen doet, school, thuis, ipv huiswerk, aan tafel bij dr ouders... Op die manier houdt je niet veel mensen om je heen over. Een iphone is érg verslavend, zeker als hij net nieuw is... gemiddeld spelen iphone bezitters meer met huin telefoon dan niet bezitters. Gelukkig kun je maar pak m beet 2 uur écht interessant dingen spelen (die veel tekenkracht nodig hebben), du sde batterij is snel leeg. Het gaat vanzelf wel weer over, maar het is iritant. Gewoon erover oraten dat ze er niet sociaal mee bezig is. Op een gegeven moment ga je haar dan vanzelf links laten liggen.

Gun haar even wat tijd met haar nieuwe speeltje. Na een tijdje is haar iphone gewoontjes geworden en zit ze er minder op. Dit ken je vast nog wel van vroeger als je een nieuwe spelcomputer had, grote kans dat je ook de eerste dagen niet van dat ding af te slaan was. ;)

heel irritant! maar het is denk ik gewoon omdat het nieuw is. en slijt vanzelf. als ze ermee door gaat, kun je haar vragen waarom ze eigenlijk met jou afspreekt, als ze al iets te doen heeft. je hebt dan wel de kans dat ze het kinderachtig vindt, soms moet je mensen wakker schudden door precies het zelfde te doen, dan voelen ze zelf wat het is en staan beter open voor een gesprek. even een opvoed momentje dus, zonder over te komen als een zeurende moeder. en de andere tips die je krijgt zijn ook goed, dus mogelijkheden te over. zet m op!

een goede relatie kan ook tegen eerlijkheid, zeg gewoon eerlijk dat je het niet zo fijn vind als ze constant met dat ding bezig is, het is maar een stukje materialisme, en het is zo onpersoonlijk (en eigenlijk ongeschoft) als iemand alsmaar bezig is met iets anders.

Haar ter plekke sms en en bellen dat ze niet gezellig bezig is. Haar andere mogelijkheden om haar aandacht te krijgen heeft ze blijkbaar al afgesloten. De harde methode is een kopje koud water of de telefoon afpakken, beide methoden kunnen wel een woedeaanval opwekken omdat je haar verslaving activiteit doorbreekt. Is ze ongenaakbaar, schort dan je relatie op tot ze weer op de bewoonde wereld terug is. Duurt dit te lang, dan wordt het tijd voor een andere vriendin die wel haar prioriteiten weet te bewaken, heus die zijn er toch nog wel!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100