Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik communiceren met mijn vrienden op meer dan 50 meter afstand zonder oog contact ? hoe werkt zo'n blikje met touw communicatie? DRINGENDDD!!!

ik wil graag communiceren met mijn vrienden we hebben al een walkie talkie geprobeerd alleen als ik wat wou zeggen stond die bij de ander uit of moest die opladen. ik heb ook al morse geprobeerd alleen dat werkte ook niet want mijn vader werd er van wakker en toen die merkte dat ik de hele nacht morse codes met lichtsignalen aan het versturen was had ik straf ik heb al op internet gekeken over radiocommunicatie die je zelf kan maken maar daar begrijp ik geen snars van kan iemand me een duidelijke uitleg geven hoe ik het beste kan communiceren en het makkelijkst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via internet zoals skype of chatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij deed het al met lichtsignalen, staat in de omschrijving.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Als je de afstand met een touwtje kan overbruggen dan kan het ook met een stroomdraad.
Je kan dan met een batterij en een schakelaar aan één uiteinde een lampje aan het andere eind in- en uitschakelen, zo kun je weer morse-signalen sturen.
Als je aan beide zijden een lampje en de batterij met schakelaar plaatst dan kan je heen en weer communiceren.
(knap overigens dat je morsecode kan gebruiken!)
Als je met spraak wilt communiceren dan kan je met de draadverbinding een ouderwetse telefoonverbinding knutselen, met twee oude kiesschijftoestellen en een batterij kan je al een spraakverbinding maken, alleen voor de bel moet je een oplossing zoeken.

Toegevoegd na 28 minuten:
Je kan zelfs met een enkele stroomdraad werken als je de aarde (waterleidingbuis of randaarde van stopcontact) als tweede geleider gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
50 meter is wel lang hoor, voor een batterij. Maar 't valt te proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De impedantie van een telefoontoestel is 600 ohm, 50 meter draad is dan helemaal geen probleem, tenslotte is de draadlengte in het telefoonnet vele malen langer.
De spanning van de batterij kan wel een probleempje zijn, op een 1,5V batterij loopt er zó weinig stroom dat de koolmicrofoon maar weinig signaal oplevert, het geluid zal heel zacht zijn.
Met een 9 V blokje gaat het al heel aardig, en als je er een paar in serie schakelt dan werkt het zelfs bijzonder goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de draden in het telefoonnet zijn veel langer, maar die worden dan ook niet gevoed dmv een batterijtje. Een paar 9V in serie zou inderdaad heel goed moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lengte is écht het probleem niet, 50 meter kabel heeft een weerstand van hooguit een paar ohm, dat valt in het niet bij de 600 ohm van de toestellen.
1 meter draad doet het even goed als 100 meter.
Overigens werd het telefoonnet wel degelijk gevoed met batterijen, er stonden kelders vol accu's in telefooncentrales.
Of dit tegenwoordig nog zo is weet ik niet, van vroeger weet ik het zeker.
De onbelaste gelijkspanning op het telefoonnet is overigens ongeveer 48V, zodra je de telefoon opneemt dan zakt de spanning met de helft in elkaar omdat de aansluiting van de centrale ook een impedantie van 600 ohm heeft.
Dit is het principe van karakteristieke aanpassing, de meest optimale manier om signaal over langere afstand zonder reflecties door te sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt er duidelijk verstand van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n stroomdraad is echt een heel goed idee, en het is niet heel moeilijk te maken. Nu hoef ik me eindelijk niet te vervelen als ik naar bed moet.
thanks

Andere antwoorden (4)

Er is daar tegenwoordig een heel handig apparaatje voor het heet de mobiele telefoon. Men kan met dit apparaat naast spraak ook tekstberichten verzenden via de SMS-dienst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha! Lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dacht ik ook al aan ja (y)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is zijn beltegoed reeds opgesoupeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heh dat wou IK zeggen ;-)
Die blikjes werken als microfoon en luidspreker, als je het touw strak houdt kan je elkaar horen, hoewel ik betwijfel of het ook werkt over een redelijk lange afstand (50 meter).

Je kan het proberen met vlaggen of borden met een kleurtje, zie afbeelding (in spiegelbeeld, maar toch).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die walkie talkie was niet zo'n slecht idee, maar voor bijna alle (elektronische) oplossingen geldt dat 'de ander' standby moet zijn.

Je vader zal ongetwijfeld ook bezwaar hebben tegen 'de hele nacht zitten praten' :)

Als je je lichtsignalen (een zaklamp?) vervangt door een laserpointer - te koop vanaf een euro of 5 - ziet je vader het lekker niet :)

Er zijn allerlei zelfbouw-radio schema's in omloop waarmee je ook morse signalen zou kunnen versturen.

Als je allebei een nintendo ds hebt kun je via pictochat met elkaar communiceren, 50 meter zou net moeten kunnen als je een zichtverbinding hebt.

ten laatste de blikjestelefoon: neem twee lege soepblikken, sla met een spijker een gaatje midden in de bodem, span een touwtje tussen de twee blikken, trek het touwtjes strak en praten maar.
Nadeel bij zo'n lang touw (50m): het touw gaat galmen en zingen, en waarschijnlijk versta je elkaar niet of nauwelijks meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik trommels, en spreek een code af, gaat goed over vele kilometers!

Toegevoegd na 53 seconden:
ps je hebt er 2 nodig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ook goed werkt, zijn postduiven, laat hen de berichten bezorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die postduiven werken niet zo best hoor. Die hebben geen retour-stand. Die kunnen alleen maar terugvliegen naar huis, dus zodra je bericht is verzonden, kun je er weer achteraan om die duif weer op te gaan halen. Denk trouwens ook niet dat papa blij is met middernachtelijk getrommel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL :p
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing