Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik deze universele power adapter gebruiken voor mijn externe harddisk?

Ik heb een freecom externe harddisk, deze gebruik ik zowel voor boven als beneden, om steeds alleen de hd mee te hoeven nemen en niet de kabels heb ik een extra usb kabel en een universele power adapter.

Ik snap dat ik de power adapter op 12v moet zetten, maar er zit nog een instel mogelijkheid op de adapter namelijk "pol.sw" zie foto, kan iemand mij uitleggen hoe ik die moet instellen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het kan, maar kijk ook of de adapter genoeg of meer straal (Amp) kan leveren, en let op dat de + op het midden pootje of gaatje zit. Dit kan met een spanning meter meten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze power adapter is waarschijnlijk niet sterk genoeg voor de harddisk, hij kan maar 300 mA leveren.

Ook heeft een dergelijke adapter meestal geen gestabiliseerde uitgangsspanning: bij weinig belasting kan de spanning hoger zijn, bij hoge belasting zakt de spanning in elkaar.

Kijk in de specificaties van de harddisk hoeveel stroom (mA) hij trekt en koop een gestabiliseerde voeding bij een elektronica winkel.

De aanduidingen op de originele hdd voeding zullen trouwens ook aangeven hoeveel spanning (V) en stroom (mA) nodig is.
Ook staat daarop met een symbooltje vaak op aangegeven hoe de plus en min op de huls en het gat van het buisstekkertje is aangesloten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn trouwens veel apparaten die op 12V werken zoals kleine LCD-TV's, Wifi-routers en DVD-spelers voor in de auto.
Deze apparaten gebruiken vaak dezelfde soort voeding met een standaard stekkertje.
Misschien heb je er zelf wel een ergens rondslingeren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die adapter is veel te licht voor een externe HD(leuk voor een radiootje of muziekspeler).Voor zo'n schijf heb je er een nodig die die minimaal 1 Ampere (of liefst meer) kan leveren.Meestal zit bij die HD de +pool in het midden van de aansluitplug.Maar deze adapter die je hier laat zien brandt voor dit doel geheid door omdat hij veel te licht is.Ga anders met die HD naar de computerzaak en koop een tweede adapter.Als je een adapter koopt die je om kunt polen zal je met een multimeter even moeten uitzoeken aan welke de + en de - pool liggen( en dit zonodig veranderen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding