Heb je voor een USB TV tuner voor PC een abonnement nodig?

Heb je een abonnement nodig voor een USB TV tuner? Zie link: http://www.mycom.nl/Product/Beeld-TV-tunerkaart/Terratec-TStick-Black--remote/281201

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, daar heb je geen abonnement voor nodig. Maar let wel op, dat je hiermee alleen Free-To-Air zenders kunt ontvangen. In Nederland zijn dat alleen Ned 1,2,3 en de regionale zenders.

Toegevoegd na 6 minuten:
Mocht je meer kanalen willen zien, dan heb je een Digitenne-abonnement nodig. Ook is die usb-stick dan niet geschikt. Je moet namelijk een smartcard ergens in kunnen steken. Zie hier voor oplossingen die wel werken:
http://www.satellitecity.nl/digitenne-dvbt-digitenne-c-41_57.html
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+goede toevoeging
Nee deze ontvangt alleen free-to-air kanalen, volgens mij alleen ned1,2,3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus alleen NED 1 2 3 geen RTL 4 5 7 8 SBS 6 enzevoorts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jups
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook altijd de regionale zender van de regio waar je woont.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jups
Nee. Wel moet je een televisiekabel doortrekken naar je USB TV tuner.

Er moet wel met een aantal factoren rekening worden gehouden:
1) Als je een analoge TV kaart koopt dan kan deze in de toekomst geen digitale televisie kijken (dit wordt in de toekomst over een paar jaar wel vereist).
2) Als je een digitale televisie tuner hebt (die zie ik in de link van jou staan) dan moet je ook nog controleren of deze USB TV tuner daadwerkelijk compatibel is met jouw televisieaanbieder (bijv Ziggo).
3) Ik zou persoonlijk voor een ingebouwde TV tuner gaan in jouw computer (en dit is waarschijnlijk ook nog goedkoper) omdat een USB poort meestal trager werkt waardoor je TV beeld op de PC mogelijk sneller zou kunnen stotteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens mij heb ik je vraag verkeerd geïnterpreteerd. Heb je een speciaal abonnement van je kabel aanbieder nodig voor de pc? Nee.

Heb je een 'normaal' TV abonnement van je kabelaanbieder nodig om TV te kunnen kijken (ongeacht of dit nou via de TV of PC gaat)? Ja.

M.a.w. je kan geen TV kijken (op je PC) ZONDER televisieabonnement. Als je dit wel doet ontvang je alleen NED1, 2 en 3.