Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wij hebben nog een fax nog nooit gebruikt maar hoeveel kost het om te faxen en moet ik een abbonoment afsluiten zo ja waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het gaat als het goed is gewoon via de telefoon. Maar faxen komt bijna niet meer voor...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een fax werkt gewoon over je normale telefoonlijn. Voor faxen heb je aparte telefoonnummers, en als je zo'n nummer belt, en er zit een origineel in, faxt hij die nar de ontvanger. Als je naar een gewoon telefoonnummer belt, horen ze alleen maar piepjes.

Je kunt een fax- en telefoonummer ook combineren (dat hebben particulieren nogal eens ; dan moet je soms even bellen of ze dde fax aan willen zetten ;-)

En zelf je fax uitzetten als je gebeld wilt worden, want anders krijgt de beller alleen maar piepjes.

Wil je het goed doen, dan heb je voor je fax een apart telefoonnummer / telefoonabonnement nodig. Maar nodig is dat dus niet. Het is echter inmiddels wel een erg achterhaald systeem (al kan ik me nog herinneren dat ik rond mijn 10e, 12e voor het eerst zo;n apparaat zag en diep onder de indruk was). Mailen is meestal sneller, makkelijker en handiger. Maar je kunt het allicht nog een eer proberen, als je mensen kent met een fax.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ha ha. Toen ik destijds voor het eerst een fax zag en gebruikte dacht ik "dit is het hoogtepunt van communicatie".
Je hebt alleen vaste telefoonabonnement nodig. Faxen is absoluut niet duur. Je betaalt alleen de verzendtijd. Ca. een minuut per vijf blaadjes. Dus je betaalt voor een minuut 'bellen'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding