Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stagepiano: welke is de beste?

Ik wil graag een digitale piano kopen maar ben nieuw in deze wereld. Welke piano is goed maar valt wel nog onder een 'consumentenbudget'? Als voorbeeld: ik bedoel een vergelijkbare soundkwaliteit als de piano waarop Xander de Buisonje het lied Als je slaapt op speelde.

Toegevoegd na 1 dag:
Mijn achtergrond is dat ik al 20 jaar keyboard speel maar de laatste 10 jaar alles op m'n keyboard (Yamaha PSR3000) met pianogeluid speel. Geen ritme, geen strings, geen toeters, geen bellen. Dus die pianosound wil ik gaan ontdekken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Hi 7ish,

kun je misschien wat meer over je piano-achtergrond vertellen ? Speel je sowieso al piano en wil je nu digitaal gaan of speel je nog geen piano en is alles nu nieuw ?

Als je vanuit een piano-achtergrond komt, dan is het in ieder geval wel goed om te zoeken naar digitale piano's waar in ieder geval ' gewogen toetsen' op zitten, die dus de aanslaggevoeligheid van een echte piano heel dicht benaderen.

Qua merken zou ik dan zoeken in de stage-piano's van Roland en Yamaha, zij hebben ook ' budget-vriendelijke' stage-piano's .

Kom je niet vanuit een piano-achtergrond (of sowieso geen muziek-achtergrond) dan kun je denk ik het beste eerst lessen gaan nemen, en net zo lang doorgaan tot je het ' beheerst'. Dit bedoel ik niet vervelend, maar gewoon neutraal en realistisch.

Of je kunt in dat laatste geval sowieso wellicht een goedkoop beginners-keyboard aanschaffen om te bezien of toetsen spelen jou sowieso bevalt.

Succes sowieso.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook een stage piano, waar wij voor gekozen hebben is er 1 met ingebouwde boxen, zodat je deze niet los aan hoeft te sluiten.
Hier vindt je misschien wel iets voor een leuke prijs.
http://www.muziekmetropool.nl/opheffing.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xander speelde op een Yamaha cp 1 of 5. Anders de 200 serie oid.
Yamaha heeft een specifieke sound en heeft ook budget modellen.
Als je echt super geluid wil met resonantie modelling, dan moet je de Nord stage hebben! Heeft ook vele extra's!
Een goedkopere versie maar even goed is de Nord piano! Heeft alleen minder extra's! De piano sounds zijn echt waanzinnig!
Altijd Yamaha fan geweest, maar was afgelopen april in Duitsland voor de musikmesse (grote beurs), en die kwam bij mij als beste uit de test!

(ben een audio engineer en pianist)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook een usb midi keyboard kopen en dan een softwarematige piano of Synthesizer gebruiken.
Ik vind virtual piano een hele goeie.
Op deze manier kan je voor een beperkt budget heel goed klinkende instrumenten tot je beschikking hebben.

En al je met iets indrukwekkends op een buhne wil staan is er nog altijd de Tyros 4 van Yamaha waar ook een geweldige piano in zit. Maar dat valt denk ik buiten jouw definitie van een "consumenten budget".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing