Hoe kan het dat ik na een kaarten update van het navigatiesysteem van Garmin (nüvi® 255) er geen Nederlandse spraak meer bij staat?

Onlangs heb ik de map: City Navigator Europe NT 2012.10
gedownload van de officiele garmin site.
Dit werd door het apparaat zelf aangeven dat hij ge-update moest worden. Dit is nu gebeurd en de software is ook bijgewerkt. Maar nu ben ik de spraak Nederlands weg, ik kan maar een beperkt aantal spraken kiezen. Wel krijg ik de tekst in het Nederlands.

Is er een mogelijkheid die Nederlandse spraak terug te krijgen? Of hoort dit zo bij deze update?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het zou kunnen dat dit door de update komt, het zou alleen wel raar zijn .. Als dit toch zo is moet dit te zien zijn bij de veranderingen die deze update geeft (moeten bij de update staan), anders even kijken of andere mensen dit probleem ook hebben / klantenservice bellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt via de garmin update applicatie allerlei TTS talen installeren (text to speach). Hier is ook een Nederlandse en een Vlaamse bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoort niet, maar gebeurt wel. Geen probleem. Inloggen op mijn garmin en dan kan je de stemmen weer terugplaatsen.