Hoe kom ik aan een ADOS-Adapter?

Een electrische koelbox gekocht met zowel een aansluiting op de sigarettenaansteker in de auto alsook de mogelijkheid om hem aan te sluiten op het lichtnet.
Daarvoor moet je dan nog een adapter kopen. En er staat uitdrukkelijk bij dat het 'een originele, door de fabrikant ontworpen ADOS-adapter' moet zijn.
Gevraagd aan de infobalie bij Blokker en die verwezen naar een tuincentrum of een kijkshop. Overal nul op het request. Op internet gezocht bij de fabrikant van de koelbox - All Ride -; daar staat dat ze uitverkocht waren.
(Technische gegevens:ingangsvoltage AC230V-50Hz Output DC13V 5AH)
Of moet ik iets vergelijkbaars kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt gewoon iets vergelijkbaars kopen, elke voeding die 12V bij 5A kan leveren zal werken.
Bedenk wel dat dit een redelijk stevige adapter is, het is niet een kleine stekkertrafo.
Sommige LCD-televisies hebben een aparte adapter van 12V, maar die gaan meestal maar tot 3A.
Hier heb ik er een van € 39,99 bij Conrad gevonden:

Toegevoegd na 2 minuten:
De Conrad adapter is 12V 10A, ruim voldoende voor de koelbox.
Denk wel bij het aansluiten om + en -, als je die omwisselt zal de koelbox juist als warmbox werken! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat je alleen de adapter van hetzelfde merk moet kopen, is een verkooppraatje. Er zijn genoeg alternatieven te koop. Kijk bijvoorbeeld hier:
http://www.kampeergoed.nl/omvormer-campingaz-pc-3442.html?cPath=509_211_3018&osCsid=b5afed6498cab6021926335788d03121
bamibal