Als je ijs in een blender doet, gaat de blender dan kapot?

Toegevoegd na 19 uur:
k heb het gedaan en de blender is nog helemaal heel :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je t geprobeerd qq?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan was 't vast een goedkoop gevalletje uit je kerstpakket?

Het beste antwoord

Nee hoor. Gebeurt niks. Maak altijd drankjes op deze manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, misschien wel. Ligt eraan hoe sterk de blender is. Zowel de motor als ook de messen kunnen kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor ; als je maar genoeg ijs gebruikt, krijg je slush-puppie. Zo doe ik het wel vaker. Wel altijd ook wat vocht er bij, anders lukt het niet zo goed.
Je moet wel een hele goedkope pruts-blender hebben wil hij dat niet aankunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want je maakt altijd drankjes of dergelijke met een blender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meeste huis- tuin- en keukenblenders verkorten je wel de levensduur als je er ijs in stopt.
dit staat dan ook vaak in de handleiding dat het niet mag.

de iets duurdere modelen kunnen het wel prima aan,
en de nog iets duurdere (van blendtec bijv.) kunnen zelfs golfballen blenden, zie link.
(ook vermakelijk als je een ipad ofzo geblend wilt zien worden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lukt bij de wat betere merken prima, mits je gebruik maakt van normale ijsblokjes en niet van grote blokken ijs ;)