Hoe heet het beeld in een game als je vlak achter hem staat?

Zoals bij (sonmige)gta en bij cod games.
GEEN COPTERVIEW DUS!
thnx!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
COD en GTA games hebben juist de twee meestgebruikte views 1st an 3rd personview. CoD is altijd 1st, GTA 3rd. Dus je vraag is al een beetje vreemd. Je bedoelt 3rd person denk ik, de camera hangt dan achter en boven de persoon.

Antwoorden (5)

3rd person view
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Topper! Dankjewel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
=) graag gedaan
Ik denk dat je het genre First person Shooter bedoeld, waarbij je in feite door de ogen van degene kijkt wie je speelt. Dat is in ieder geval zo bij de games die je noemt (call of duty en Grand Theft auto).

Toegevoegd na 3 minuten:
In een third person shooter kijk je niet van achter degene die ziet (door zijn ogen), maar zie je de persoon of actie voor je.

Ze lijken tegenwoordig wel erg op elkaar. Het verschil is vooral dat je bij de 3epersoon een flink stuk of het geheel van de persoon ziet die de acties onderneemt. Je kijkt niet door zijn ogen, maar kijkt vlakbij mee.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je beschrijving van vlak achter iemands rug meekijken hoort wel bij een third person shooter. De games die je noemt zijn naar mijn mening echte 1st person shooter. Gears of war en ook wel een beetje Tomb raider zijn betere voorbeelden van third person shooters.

Toegevoegd na 10 minuten:
Sorry, ik ben in de war. Call of Duty is 1st person (je ziet het geweer) en GTA is 3d person. Ik was in de war, maar bij GTA kan je ook op het mannetje kijken herinner ik me nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Camera in de derde persoon, ook wel 3rd person.
Call Of Duty bijvoorbeeld word First Person genoemd omdat je het uit de ogen van de speler bekijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Birds eye view of 3rd person
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij GTA zien je vaak de rug nog van je mannetje. Dat is 3rd person view.

Maar als je alleen de loop van je geweer ziet en je handen dan het echt First Person.

Je bent als het ware het mannetje zelf en kijkt door zijn ogen.