Hoe kun je 2 excel bestanden aan elkaar koppelen, zonder dat ze in hetzelfde bestand zitten?

we hebben dit ooit geleerd op school maar ben het vergeten. kan iemand mij een uitleg geven please

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

Een cel in een Excel bestand kan gekoppeld worden aan een cel in een ander excel bestand. In de cel = typen en dan vervolgens naar de desbetreffende cel in het andere bestand gaan. De formule in de cel ziet er dan zo uit =[Map1]Blad1!$A$1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je excel opent dan staat er linksonder blad 1. Daarnaast staat blad 2. Je kan in blad 1 gegevens neerzetten maar, ook in blad 2 ze zijn dan gewoon gescheiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan.
Als je beide bestanden open hebt staan, kan je bijvoorbeeld in bestand 1 cel a1 typen: =[bestand2.xlsx]Blad1!$A$1