Laptop zoemt en wordt erg warm, hoe komt het en wat doe ik eraan?

Mijn laptop (toshiba satellite) zoemt constant vanaf het moment dat ik de laptop aan zet. Het zoemen stopt niet en de laptop wordt ook erg heet. Dit is al lang het geval maar lijkt me niet normaal.
Wat is er aan de hand en hoe dit 'probleem' te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (5)

Grote kans dat de luchtinlaat vol stof zit. even de labtop openmaken en het rooster schoon maken. Doe ik 2x per jaar ongeveer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke laptop wordt warm, daarom zijn er zoveel onderleg- koelers te koop. Als je het idee hebt dat hij warmer wordt dan normaal zou moeten en daardoor ook meer zoemt ( dat is de ventilator) Zou je in taakbeheer eens kunnen kijken of de processor erg belast wordt. Ook kun je daar zien hoe het geheugen gebruik is. Als dit veel te hoog is zou je kunnen overwegen er meer geheugen in te stoppen indien mogelijk. Anders moet je toch proberen het aantal programma's dat je gelijktijdig draait te verminderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luchtinlaat nakijken stofvrij maken en kijken of je ventilator vrij kan draaien
daarnaast dus kijken hoeveel cpu er werkende is en hoeveel geheugen
hoe meer programma,s open of hoe zwaarder de programma die je gebruikt hoe warmer de laptop wordt
capthavoc
12 jaar geleden
Het ligt aan de ventilatie gewoon kijken welke schroefjes er zitten onder je laptop gewon open schroeven openmaken je ziet gelijk de ventilatie die ik denk met 3 schroeven vast zit even losmaken stof wegblazen, vegen . terugplaatsen en weer kap derop and you are done!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat doet onze laptop ook wel eens en dan leggen we er een koelelement ofzo op. Het kan gewoon zo zijn dat het te warm buiten is en dat de laptop daar niet goed tegen kan.