Wat is een goede rekenmachine?

Ten eerste ik ben 12 jaar en zit in de eerste.

Dit zijn de eisen:

- er moet pi opstaan
- en er moeten sin tan enzo

Wat zouden jullie aan raden een duren grafische rekenmachine of een action ding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grafische rekenmachines zijn leuke dingen!
Maar je hebt dit pas in de 4e nodig(Bij Havo en Vwo)
Als je dit nog niet nodig hebt staat er te veel dingen op die jij niet nodig hebt en het zal een tijd duren voordat je er mee overweg kan. (in de 4e word het de eerste weken steeds uitgelegd hoe je het op je (nieuwe) rekenmachine moet doen)
En zelfs op de Havo iig staan er ontzettend veel mogelijkheden op de grafische rekenmachine die je nooit zult gebruiken(en dus ook nooit zult snappen) Als je hem later nodig hebt ja je kunt hem aanschaffen. Maar hij is groter en erg duur dus of het slim is..
Zul je zien dat net die van jou stuk gaat als je in de 3e zit en dan alsnog weer een nieuwe aanschaffen moet. Waarschijnlijk zul je de enige zijn met zon luxe ding.
Ik heb mijn grafische rekenmachine absoluut niet gemist die jaren! Succes met maken van je keuze!

Het beste antwoord

Ik heb de Texas Instruments 84 Plus (TI 84 plus).
Deze konden we via school kopen, en deze moesten we ook hebben en werd dus ook aanbevolen.

Hij voldoet aan je voorwaarden, en normaal zal je hem tot je laatste jaren kunnen gebruiken.
PS: Je kan er zelfs spelletjes op spelen zoals Tetris, Mario, ... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je moet gewoon een rekenmachine hebben met wat meer dan de basisfuncties ; meestal noemen we dat een wetenschappelijke rekenmachine.
Dat hoeft echter helemaal niet de hoofdprijs te kosten ; voor een paar eurootjes heb je er al eentje die alles kan wat hij van school moet doen, en ja, volgens mij zie je die soms zelfs bij de Action.

Tussen de 5 en 10 euro moet je daarvoor zeker kunnen slagen.

Een grafische rekenmachine heb je voor de brugklas al helemáál niet nodig, dus daar hoef je niet eens naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien aan de wisk. docent(e) vragen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CASIO fx-82ES
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een casio fx-82MS hele goeie rekenmachine gebruiken wij ook voor wiskunde en alle functies zitten er op en ook niet duur onder de 10 euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou geen grafische rekenmachine kopen. Een grafische rekenmachine heb je pas nodig vanaf klas 4 op de Havo of Vwo. De prijs van een grafische rekenmachine ligt rond de 100 euro (!). Je kunt het beste een rekenmachine kopen tussen de 5 en 10 euro, zoals ook al eerder is gezegt. Veel scholieren hebben deze rekenmachine: http://www.hema.nl/nl-nl/home/zoekresultaten/ product.aspx?productid=39602027
Dit is een goede rekenmachine en alle functies die je nodig hebt op de middelbare school zitten erop!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou geen rekenmachine bij de action kopen. Ik heb hier slechte ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Casio! Die heb ik ook. Die kun je halen bij de Bruna/Plantage. Voor 10 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens naar de rekenmachine op je GSM. Misschien voldoet deze wel. Mits je een mobieltje hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In teorie idiaal maar ik heb mijn leraar vertrouwt dat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je leraar heeft er zeker meer verstand van dan ik :-D
capthavoc
12 jaar geleden
lijkt me niet handig met toetsaanslagen
en mag niet mee met examen
dus toch maar gewone wetenschappelijk calculator
Ik adviseer een grafische, je zult hem later in je schoolcarrière toch nodig hebben. Vraag wel even bij je docenten na of deze gebruikt mag worden in jou schooljaar.

*Meestal geeft de leraar(es) ook een advies voor een goede rekenmachine.