omvormer, krultang uit amerika?

Ik ga binnenkort een krultang bestellen uit amerika en hoe zit dat nou met de stekkers, heb ik nou een omvormer ofso iets nodig...hoe werkt dat precies kan iemand dat uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft het wel nut om een krultang helemaal uit Amerika te halen? Mij lijkt dat je gewoon in Nederland ook goede en misschien wel dezelfde krultang kan kopen.
Kimath
12 jaar geleden
Wat is er mis met de tangen hier?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigen tangen eerst!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom uit Amerika? Lijkt me namelijk een groot risico. Ik heb een supergoeie en gewoon in NL besteld. De krultangen van Chi zijn geweldig, kosten ong. €130... Ik heb de mijne (1,5 inch) bij haarwebsalon.nl gekocht. Je kan 'm trouwens ook gebruiken om mee te stijlen.

Antwoorden (2)

Overtuig je ervan dat het ding kan werken op 230 volt/50 Hz.
Als dat niet kan, niet kopen. Een transformator voor dit vermogen is veel te groot en te duur.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie toch niet echt voor me dat bij een simpel apparaat als een krultang een voltage switch zou zitten.
escape
12 jaar geleden
Nee, dat denk ik ook niet. Hier een leuk (maar wel lang) verhaal...
http://www.noxym.com/noxym/noxym_api.preview_report?p_doc_grp_id=1&p_doc_id=449
Je kunt een US-EU Reis Stekker kopen bij veel onderdelen winkels (handyman bijv) Ook online is deze te bestellen bij www.yagoda.nl

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor het gebruiken van USA of Hongkong apparaten in Europa.
125-250V 6A
prijs 4,95
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm volgens mij doet je apparaat dan plof want ik ga er niet vanuit dat je een krultang om kan zetten naar 220V.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb zelf een laptop meegenomen uit New York en gaf helemaal geen probleem met deze stekker.
escape
12 jaar geleden
Computerapparaten kunnen tegenwoordig werken op een spanning tussen 100 en 240 volt. Zaken die meer stroom verbruiken, zoals een krultang, kunnen dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De krultang kan ook een dual voltage zijn, daar moet ze dan op letten.
escape
12 jaar geleden
Nee, volgens mij kan dat niet bij apparaten die zoveel vermogen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google maar er zijn zeker wel dual voltage krultangen te koop (100-240 volt).
escape
12 jaar geleden
Echt waar? Doe eens een linkje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
te lui om te googlen?
escape
12 jaar geleden
Ik snap het. Je verzint maar wat en je kunt dus geen linkje geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om van je gezeur af te zijn eigenwijs heb je hier een link
http://www.stylebell.com/BaByliss-CT-Spring-Curling-Iron-3-4-p/sb-00913.htm?click=78210 Dual voltage for worldwide use!!!!!!!! Nu eindelijk overtuigd?
escape
12 jaar geleden
@Kathlyn: je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hehe pfff....gelukkig.. vind wel dat ik nu een plusje heb verdiend ;-p
escape
12 jaar geleden
Bij deze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joepie :-D