Waarom als ik inzoom op m'n iPad worden de plaatjes onscherp, maar blijven de letters wel gewoon hartstikke scherp?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Plaatjes zijn opgebouwd uit pixels, als een afbeelding maar 300x300 is, kun je wel inzoomen, maar er is niet meer beeldinformatie. Alles word dus wazig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Letters zijn opgebouwd uit vectors. Dit zijn lijnen die onbeperkt groter en kleiner kunnen worden gemaakt en nog even scherp blijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor meer uitleg over vectors, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vectorafbeelding
Kimath
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de letters worden herkend en worden overgezet in het zelfde lettertype alleen dan van de ipad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de letters mee vergroten maar de pixels het zelfde blijven