Hoe komen ze aan al die geruchten?

de geruchten over de Wii HD, xPeria Play, en ga zo maar door... het zijn allemaal geruchten die TOEVALLIG ook nog HELEMAAL waar zijn... een of ander gozer kan ze niet zomaar uit z'n mouw rollen... wie verspreidt die geruchten nou? en waarom zijn ze altijd waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou ze zijn niet altijd waar. Ze zijn soms erg voorspelbaar. Voorbeeld: Ik voorspel binnen afzienbare tijd een Iphone 5. Het is niet altijd een of andere gozer, stel dat jij bij Nintendo werkt en op het Wii HD project zit, jij zal meer nog dan een ander enthousiast zijn over je project en sommige mensen zullen dan ondanks een streng "hou je mond" beleid hun mond toch voorbij praten.

Ook wil een bedrijf nogal eens express lekken om zo gratis reclame te behalen, alle nieuwssites schrijven erover en ze hoeven alleen maar een stukje tekst een paar uurtjes "perongeluk" op hun site online te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Interne lek? Expres of perongeluk... Soms marketing en soms iemand de z'n mond voorbij praat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar, ze praten toch niet Iedere keer z'n mond voorbij, of het gaat ook niet Iedere keet expres.
Als je een gerucht verspreidt dat er een nieuwe (betere, mooiere, HD, 3D of wat dan ook) versie aan zit te komen, dan zorg je daarmee dat de liefhebbers daarnaar gaan verlangen. Ze zullen, als ze toevallig iets hadden willen kopen, geen product van de concurrent kopen maar liever wachten op dat veelbelovende product dat jij gaat leveren over een paar maanden.
13 jaar geleden
Niets zo leuk voor een marketeer dan dat er op het juiste moment "per ongeluk" iets teveel gezegd wordt.