Ik heb een (nieuw) horloge die zich oplaad met zonneenergie. Nu is de 'accu' bijna leeg en wil ik deze opladen.

Buiten is er nu geen zon te bekennen. Welke vorm van kunstlicht kan ik het beste gebruiken om deze op te laden? Gloeilamp? Halogeen? TL? Andere suggesties?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vlak bij een felle lichtbron leggen die niet teveel warmte produceert. Je zou een 20 watt halogeenlampje (zit in bureaulampjes etc kunnen richten (30 CM afstand houden op de display van de horloge en dit een aantal nachten volhouden. De accu laad zich dan goed op. Als je buiten bent, vooral wanneer het zonnig is, de mouw van je shirt NIET over het horloge heentrekken. Dit volhoudend is de accu dan in een week echt goed opgeladen.

Hallogeen geeft de meeste lux. let wel erop dat je hem niet te dicht erop houdt ivm warmte

Volgens mij geeft een ledje het minste warmte, en het meeste licht.... http://nl.wikipedia.org/wiki/Led

de zon is er altijd, dus je hoeft nergens je horloge onder op te laden...ook al schijnt hij niet de energie is er wel.. je horloge word niet opgeladen door zonnestralen hoor maar de energie... zou mooi worden als je afgesloten bent van het energie bedrijf en t is een paar dagen bewolkt..weet jij nooit hoe laat t is...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100