Waarom is een breitling zulke dure horloges zo duur?

Van waar zulke hoge prijzen voor een breitlig horloge?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (5)

Het is een statussymbool, net als bijvoorbeeld Rolex en Cartier. De prijs is ook onderdeel van die prestige, aangezien het wel wat zegt als je je een horloge tussen 2000 en 30 000 euro kunt veroorloven!

Ik hou het maar gewoon bij de horloges van de V&D :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft eigenlijk dezelfde redenen als bij andere topmerken.
Ten eerste is de kwaliteit van breitling horloges erg goed.
Daarnaast is het een statussymbool. Omdat het zo bekend en populair is willen veel mensen het hebben, waardoor de fabrikant de prijzen hoog kan maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft met het 'merk' te maken. Zodra een merk is gevestigd, kan men daar een prijskaartje aan hangen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breitling maakt exclusieve horloges en dat maakt het duur. Ook is specifiek vakmanschap nodig om het voor een groot deel handgemaakte horloge in elkaar te zetten. Dat vakmanschap en de arbeidsuren moeten betaald worden.

Ook zitten er in een Breitling dure materialen zoals goud, titanium en hoogwaardig staal. En ook daar hangt een prijskaartje aan.

Dan is er natuurlijk nog de naam en daaraan gekoppelde status waar je diep voor in de buidel moet. Alles bij elkaar maakt een Breitling duur. Maar wat is duur...Ik zag onlangs een Omega van 280.000 in een etalage in Zurich. Daarbij is een Breitling spotgoedkoop. Het is maar net wat je als norm neemt voor 'duur'.
paulus811
13 jaar geleden
Als je een echte Breitling vergelijkt met een imitatie valt wel het een en ander op, een Breitling is een horloge die gemaakt is om een leven me te gaan en buitengewoon solide en betrouwbaar.
Natuurlijk betaal je ook voor het merk maar bij Breitling krijg je ook nog WAAR voor je geld.
Een imitatie- Breitling is al snel kapot.

Mijn zoon heeft er een gehad, ging nog geen jaar mee.
Nu heb je dure extravagante merken horloges.
Breitling is echter een die van topkwaliteit is.
Per dienstjaar is een Breitling overigens niet eens duur.
Het grootste risico is dat je hem verliest (vergeet) of dat hij gestolen wordt.
Tot dat moment zal hij je trouw dienen.