Ik heb een ondergrondse hut en ik wil deze verlichten met leds op een zonnecel? Hoe moet ik dit doen

Misschien ook websites ofzo

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

eerlijk gezegd denk ik dat het simpeler en goedkoper is om een halogeen lamp op een autoaccu aansluit in die hut, en wanneer deze plat is weer oplaad met zo'n lader. tenzij je ergens zo'n kant en klaar pakket vind met een zonnepaneel en ledlampjes, en het laadcircuit... anders zal je al een printplaat moeten frezen/etsen, wat niet zo simpel is.

Dat is vrij simpel. Je zet een accu in de hut en sluit daar een zonnenpaneel op aan die je buiten de hut plaatst. Vervolgens sluit je de led verlichting aan op de accu en voila.... Toegevoegd na 11 minuten: Je kunt een zonnepaneel niet direct op een accu aansluiten daar moet wel een regelaar tussen zetten trouwen.

Vraag een zaklamp met zonnepaneeltje. Of misschien een goedkope tuinlampset met zonnecellen, die kan je buiten opladen in de zon en dan binnen zetten in de hut. Spannend hoor, zo'n hut. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100