Bedoel je dat grote rechthoekige ding, meestal met een klein groen lampje, dat warm wordt? Dat is de transformator die de 230 V van het stopcontact omzet in laagspanning, vaak 12 V.

Of bedoel je dat cilindervormige ding? Dat is de ferrietkraal, die stoorsignalen onderdrukt. Zie Bron voor een uitgebreide beschrijving van de ferrietkraal.

Toegevoegd na 43 minuten:
In de eerste alinea bedoel ik dat dat grote rechthoekige ding warm wordt, niet dat het lampje warm wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een "busje" daarin zit ferriet. Dat is om het signaal zuiver te houden.