Het is apple, dus is het duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo dat het daarom duur is -.- de galaxy tab van samsung is zelfs duurder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Bazorg Inderdaad. Bij Apple betaal je een klein beetje voor het merk, klopt. Maar wat je er voor terugkrijgt is veel. De software, de hardware, alles is op elkaar afgestemd en werkt naadloos.
Er is veel vraag naar en vele mensen hebben het er voor over
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een iPad is niet een apparaat op zich, er gaat alles aan vooraf om een product te ontwikkelen, daarbij komt de software, want zonder dat heb je niets aan je tablet. Die software moet geschreven worden door vele mensen en dat gaat echt niet vanzelf. Geloof me, in vergelijking met een paar Nike schoenen of een G-Star broek gaat een iPad voor een weggeefprijs over de toonbank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar er is maar 1 iPad en zolang de mensen het er voor over hebben dan heeft ie gewoon z'n waarde. Vergelijk het gewoon met ieder ander sterk merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat bijvoorbeeld samsung android gebruikt, een gratis systeem. geen kosten dus. omdat de ipad van hoge kwaliteits aluminium en glas gemaakt is, de samsung van goedkope plastic. omdat ik voor de ipad veel betere support kan krijgen dan voor welke tablet dan ook. en zo zijn er nog meer redenen waarom een samsung goedkoper is dan de ipad. de tijden dat je alleen maar "voor het appeltje" betaalt zijn al lang voorbij
Omdat Steve Jobs, directeur en oprichter van Apple de touwtjes 'nog' strak in handen houdt. Ontwerpen, productie. promotie en verkoopkanalen worden door hen strak 'geregiseerd'. Apple (lees: Steve) bepaalt de prijs, niet de markt.......!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gelezen dat de onderdelen van een iPhone nog geen 200 euro zouden kosten. Waarschijnlijk Zal de iPad ook niet meer dan 200-300 euro kosten voor de onderdelen, maar je betaalt voor het merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat iPad de eerste tabletcomputer was kon een ander merk het nog niet goedkoper aanbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een iPad is misschien duur voor jou;), Dat geld niet voor iedereen. Wat ook zo is is dat je voor het merk betaald en sommige mensen zeggen hier dat de onderdelen niet veel waard zijn en dat je een veel betere tablet kan krijgen. Dat hoef je niet te geloven het kan natuurlijk altijd beter maar een iPad is nu echt de top van de tablets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zou je het beter snappen als je zou beseffen hoeveel het kost om een product al een iPad te ontwikkelen, de research (b.v. wat wil de markt en hoe het product aan die vraag voorzien met de hedendaagse technische mogelijkheden).

Dit zijn topproducten waar mensen bij Apple goed over nagedacht hebben. En je betaald bij Apple zéker niet alleen voor de naam, zoals dat bij sommige andere merknamen wél het geval is (denk aan kleding). Achter Apple zit een gedegen filosofie, die er beslist niet op uit is om je "een poot uit te draaien".
Je krijgt waar voor je geld en een gedegen product, waar je jaren meer vooruit kan, wat betrouwbaar en eenvoudig werkt, wat er mooi en degelijk uitziet en dat ook nog ís. En waar je vooral een hoop plezier mee kunt hebben in tegenstelling tot vergelijkbare andere apparaten (inclusief laptops/desktops) van veel andere merken die eerder ergernis oproepen.

De OS software die in de Apple computers draait is van een superieure kwaliteit, met een fijne bediening en weinig fouten, omdat aan de ontwikkeling daarvan tevens veel aandacht aan is besteed. Ook daarin geldt, dan al deze manuren ergens van moeten worden betaald.

Maar als je een iPad alleen wilt gebruiken voor spelletjes, zoals veel kinderen tegenwoordig dit soort apparaten zien (omdat je er nou eenmaal perfect spelletjes op kunt spelen), dan is het voor de portemonnee van een kind een duur ding ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een iPad is misschien veel geld, maar zeker niet duur!
Een goeie laptop heb je ook pas vanaf 700 euro!
Er zijn wel goedkopere tablets op de markt, maar die presteren niet zo goed als de iPad en goedkoop is dan duurkoop ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de iPad wordt de software om de hardware heen ontwikkeld en niet andersom, daardoor moeten de teams Hardware en Software vaak met elkaar overleg.

Er gaat veel tijd, dus vanzelfsprekend ook programmeurs inzitten om dit allemaal zo samen te stellen.

Het resultaat mag er wezen, want deze prestaties zijn niet makkelijk haalbaar uit het minimale gebruik van hardware, waardoor de batterij 10 uur mee kan.

Een goedkopere Tablet is niet veel goedkoper dan een iPad, dit scheelt misschien een euro of 100/150, maar de prestaties ervan zijn wel ronduit bagger!