ja het is illegaal, net als het downloaden van films.
de nieuwe 3ds worde geblokkeerd als er een illegale kaart word gebruikt, dus pas maar op.

Toegevoegd na 5 minuten:
volgensmij is het bezitten van de kaart niet illegaal of strafrechtelijk, maar het downloaden en aanbieden van games wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoveel gebruikers mer een R4 card dar gaat de politie echt niet naar opzoek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dat betekent niet dat het legaal is.
Ja want je kan gratis spellen downloaden daar zijn heel veel leveranciers van spellen niet blij mee!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel niet, btw anders kon je ze tog niet kopen? Maar nintende vind het niet leuk net als alle game designers (voor ds devices) ik gebruik t zelf ook super ;) (ik heb dsi)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De R4-chip is een lege DS-cartridge die mensen kopen om ILLEGAAL gedownloade spellen op te zetten. Nintendo houdt nu de importeurs van deze chips verantwoordelijk voor het mogelijk maken van piraterij. Dit zou in strijd zijn met de Japanese Unfair Competition Prevention Act. De verdediging die de vijf aanbieders ongetwijfeld zullen aanvoeren is dat ze geen games verkopen, maar slechts een lege chip.

Nintendo en haar ontwikkelaars geven in een persbericht aan dat de verspreiding van apparatuur voor het kopiëren van games de groei en ontwikkeling van de complete gamesindustrie in de weg staat. Nintendo en de ontwikkelbedrijven zullen agressieve stappen blijven nemen om alle apparaten die werken als de R4 bij de wet verboden te maken in Japan.
_____________________
DUS HET IS ILLEGAAL