Hoe werken de lichtjes in een wieltje van bv. een waveboard?

Onder sommige waveboards zitten wieltjes waarin lampjes zitten die oplichten als ze draaien. Hoe werkt dat eigenlijk? zitten er batterijtjes in zo'n wieltje? Of een spoeltje? Of gaat dat op kernenergie?

(PS. dit is een vraag van mijn zoon)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Kernenergie? Hahahaha! Hoe oud is uw zoon? 6? Ok, ik zal een serieus antwoord geven. Het is eigenlijk gewoon een dynamo, als het wieltje draait, draait de dynamo ook en geven de lamjes licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'K denk eerder dat het led lampjes zijn.. die hebben namelijk een enorm laag verbruik.