Volgens mij is die van Hitachi, zie bron. Tenminste, als je de experimentele chip (voor onderzoeksdoeleinden) niet meetelt van de University of California. Die laatste is nl. zo klein als een menselijk wit bloedlichaampje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je met of zonder behuizing? De kleinste behuizing die ik ken is 3x3 mm (QFN package). Losse FETs kunnen wel kleiner zijn, maar mag je niet echt een chip noemen denk ik.

De RFID chip uit het vorige antwoord is idd klein.. 0.4x0.4 mm, maar ik vraag me af hoe klein een losse gate is tegenwoordig. Hoe groot is het silicon van een 74LV1G04? (een losse inverter). Misschien kan het niet kleiner vanwege de bondings. RFID heeft natuurlijk geen bonding draaden nodig, en die inverter toch nog minimaal 4.. :)