Stekker eruit halen, 10 seconden wachten en er weer in doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een router of een modem?
Is het draadloos? Kanaalwissel al geprobeerd?
Er zijn veel mogelijkheden maar als je (a)dsl en je internet lampje beide branden is je verbinding nog wel aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U begint met de router volledig los te koppelen,Uw Pc opnieuw te starten op het moment,dat Windows aan het opnieuw opstarten is zowel de router weer van stroom voorzien ( AAN ZETTEN) plus de usb kabel (welke er dus óók uit was gehaald) inpluggen en wachten tot de PC volledig is opgestart. De kans bestaat,dat Windows "nieuwe hardware "herkent en deze automatisch gaat installeren.
Als dat niet gebeurt is en de te branden lampjes op de router staan wél gewoon aan,doet U het volgende:

Zet bovenin de browser het volgende 192.168.1.1 druk op Enter zodat U in het Menu komt van Uw router. Als U niet op deze wijze in het Menu kunt komen ..is er nóg een optie:

Tik opnieuw nadat de URL-balk is leeg gemaakt http://puntjepuntje <<< puntjepuntje wordt dus de Merknaam van de router. (Bij de mijne dien ik http://fritzbox.com in te voeren ,om onder Advanced settings >>> mijn router diverse handelingen kan laten verrichten zoals o.a. Internet instellen etc,etc.

Succes er mee
Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met mijn routers heb ik voor dat ze naar wens werkte ze een aantal maal moeten installeren. Dus eerst de bestaande installatie verwijderen en dan het hele installatie proces met de bijgeleverde installatie software opnieuw uitvoeren.

Misschien is dat een poging waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stekker uit het stopcontact halen, 15 se wachten en stekker er weer in stken. Dit heet geen rebooten (is geen computer), maar resetten.
Vaak zit er ook wel een reset knopje op. Die kun je dan eerst eens gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn veel oorzaken en het is handig als je even de moeite neemt om het merk/type te vermelden. Misschien is het wel een modem/router combinatie. En misschien gaat het je wel of niet over het draadloze gedeelte van het modem.
1) Check eerst de verbindingen van en naar de router.
2) Branden de "link" lampjes zodat de fysieke kabelverbindingen in orde zijn van/naar het modem en van/naar de computers. Als je alleen draadloos werkt en de router heeft ook de mogelijkheid om computers bedraad aan te sluiten is dat altijd een optie om te testen. Bovendien kun je dan ook direct de router op met een van de computers. Op het internet vind je afhankelijk van de router het bijpassende IP adres en het standaard wachtwoord (wat meestal niet gewijzigd is). Dat is bijvoorbeeld (een C-class adres) 192.168.1.1 of 192.168.123.254 of 192.168.0.1 of wellicht zelfs 10.0.0.1 maar dat staat dus in de handleiding.
3) Als het niet aan kabels ligt, en je kunt na het resetten, zoals anderen dat hier al hebben genoemd, nog niet op de router dan kun je overwegen om de router in fabriekswaarden te zetten. Dat gaat meestal door het apparaat stroomloos te maken, een paar tellen te wachten, het kleine reset knopje met een potloodje/pennetje o.i.d. in gedrukt te houden en terwijl je dat doet de stekker er weer in te steken. Je moet even spelen hoeveel seconden je het resetknopje dat ingedrukt houdt, zie anders de handleiding. Alles staat dan weer in de instellingen toen het apparaat nieuw was, en mogelijk moet er iets opnieuw worden ingesteld, zoals een WiFi wachtwoord (WPA).