hoe werkt de verkiezing thuiswinkel award?

ik kreeg een mail van een fatsig webshopje die vooral boeken en elektronica verhandeld om op hun te stemmen.

de link gevolgd om op een ander bedrijf te stemmen, maar wat scherts mijn verbazing: er zijn maar 3 genomineerden (per categorie, maar ze zijn in meerderere categorieën geplaatst.) dus maar niet gestemt.

zijn deze 3 democratisch gekozen of gaat het om een prefix?

Toegevoegd na 57 seconden:
http://thuiswinkelawards.nl/stemmen/

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Wat is fatsig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fatsig is bol
Kimath
13 jaar geleden
Huh? nu snap ik het nog niet. een bolle webwinkel?
Of bedoel je de site bol.com?
Want ik wilde graag de betekenis van het woord fatsig weten :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt de code gekraakt:) fatsig staat voor bol.com indd. en eigenlijk ook voor het schaamteloos verkopen vanzichzelf als winkel door mijn stemgedrag via mail te beinvloeden. maar verder wel een aardige winkel buiten dat.

Het beste antwoord

Natuurlijk zijn die 3 winkels per categorie niet democratisch gekozen. De thuiswinkel-award slaat helemaal nergens op, net zoals al die andere awards.
Die hele verkiezing is gewoon één grote reclame-campagne voor de deelnemende bedrijven die het thuiswinkel-logo mogen voeren. Want ook bedrijven die niet genomineerd zijn hebben voordeel van de naamsbekendheid van "thuiswinkel"

Ik vind het ontzettend stom wat ze doen. Thuiswinkel.org is ervoor om consumenten een beetje te beschermen, en een bepaalde zekerheid te bieden. Als ze het daarbij zouden laten, zou het een prima organisatie zijn. Door te gaan lopen leuren met awards, zal op de lange termijn het thuiswinkel logo steeds minder indruk maken.

Dat bedrijven gaan spammen om op ze te stemmen is natuurlijk al idioot. Want hoe meer en handiger een bedrijf mensen aanspoort om op hun te stemmen, hoe groter de kans op die award.

Maar het kan nog gekker: van PayPal krijg ik ook zo'n oproep om toch vooral te stemmen op PayPal. Maar daarbij worden ook nog eens schitterende prijzen beloofd. I- pads en -pods en nog veel meer moois. De winnaar van de award zal dus dat bedrijf zijn, waar je de grootste prijzen kunt winnen. Allemaal commerciele onzin dus, en je moet zo'n nep-award-verkiezing gewoon negeren.

Een award heeft pas enige waarde, als geen enkel bedrijf er zich verder actief mee bemoeit, en als alleen de overkoepelende organisatie reclame maakt, om toch vooral te stemmen.