Elektrische sigaret: Elektronica reinigen. Hoe?

Ik heb een batterij van een e-sigaret en daar is liquid (nicotinevloeistof) ingekomen. Daardoor werkt de batterij niet goed meer. Hij slaat te pas en te onpas aan (het is een batterij die spanning afgeeft wanneer er een trekje genomen wordt).
Hoe kan ik dit goed reinigen? Onderdompelen in alcohol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt wel HEEL erg sterk af van welk merk/type elektrische sigaret je hebt.
De ouderwetse penmodellen krijgen vrij snel last van lekkage door liquid, en dat kost je vrij snel je batterijen. Bovendien zijn ze erg duur om te vervangen.

Als je een moderner klein model hebt, kun je vaak iets goedkoper nieuwe batterijen kopen. Het beste zijn de vwat stevigere nieuwe modellen zoals dde Kameleon/screwdriver en de ego, die gewoon op kleine losse (speciale) batterijtjes werken, zodat de liquid nooit in het schakelmechanisme kan komen.

je zou de ouderwetse methode kunnen probere met eerst goed laten uitlekken met het gaatje naar beneden, en dan voorzichtig reinigen met schoonmaakalcohol. Maar niet helemaal onderdompelen, dan verzuipt hij zeker.

Het beste kun je je licht opsteken op een forum over elektrisch roken, waar inmiddels heel wat ervaringsdeskundigen zijn op zo ongeveer elk merk en type elektrische sigaret. Niet alleen voor het schoonmaken, maar ook heel veel andere tips en trucs. (En natuurlijk de gemeenschappelijke hobby ;-) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

U zult een nieuwe batterij moeten aanschaffen. Als u dit toch schoon wilt maken kunt u dit het besten met Alcohol doekjes doen, en niet onderdompelen in alcohol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem een stuk keukenpapier rol er een heel dun puntje aan en steek dit in het gaatje van de batterij draai voorzichtig in het rond en trek het papier eruit neem steeds schone puntjes tot er geen bruin vocht meer aanzit.doe dit ook bij de atomizer en blaas ook op het kleine gaatje van de atomizer tot hij zeg maar droog is en er niets meer uit het grote gat komt maak dan ook met een puntje van je papier hier het kleine gaatje goed droog.Doe regelmatig met een papieren zakdoekje met een beetje alcohol de schroefdraad schoon meest komt er dan wat groene troep vanaf daarna maak je veel beter contact.
Hoop voor je dat het helpt anders een nieuwe kopen zijn niet zo heel erg duur meer.
Succes