Hoe kan ik met mijn HDD recorder digitale tv opnemen en tegelijk ook tv kijken?

Ik heb een HDD (video)recorder. Nu wil ik overstappen naar digitale tv. De medewerkers van UPC en KPN zeggen dat het niet mogelijk is om met zo'n HDD recorder digitale tv-programa's en tegelijk naar een ander tv-programma te kijken...

Ik wil graag digitale tv en dat wil ik ook graag opnemen. Maar het lijkt er op dat die goeie (en dure) HDD recorder op zolder komt te staan, en ik dus voor een HDD van de provider ga betalen. Dat vind ik zo zonde!

Weet iemand hoe je met een gewone HDD recorder digitale tv opnemen en tegelijk ook tv kijken?

Toegevoegd na 15 uur:
Ik heb dus al een Panasonic HDD recorder. Het gaat dus niet over de keuze voor een HDD van een digitale tv provider.

De mogelijkheid om digitaal op te nemen en analoog te kijken, zoals Danit omschreef, lijkt me een goeie optie omdat het meeste wat we tv kijken via de hdd is.

Vraag voor Danit (en de rest ook natuurlijk):
Ik heb het vermoeden dat de decoder dan voor elke opname handmatig op het juiste kanaal moet worden ingesteld. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK heb het een en ander uitgezocht. Het lijkt helaas niet te gaan lukken. Als je digitaal tv kijkt, zap je niet meer met de afstandsbediening van de tv, maar met die van de decoder van de provider... Dus ook als je digitaal wilt opnemen moet het juiste kanaal op de decoder gekozen worden. De HD recorder kan zelf niet het juiste kanaal kiezen. Dan moet de decoder alvast zijn ingesteld op het juiste kanaal. Allemaal heel onhandig. We hebben besloten om digitale tv van KPN te nemen, want dit zit bij Tweak in. En dan huren we ook een hd recorder erbij, want ik kan echt niet meer zonder!

Het beste antwoord

inderdaad is het niet mogelijk om digitaal te kijken en digitaal op te nemen,het is of analoog kijken en digi opnemen of vice versa.

Een oplossing kan zijn een decorder met twintuner,zoals de humax, alleen weet ik niet als die geschikt is voor upc, in ieder geval wel voor Ziggo.

Je kan ook voor samsung of cisco gaan,maar ik raad het af, dit omdat bij deze apparaten nog de meeste problemen worden gemeld en Humax nog altijd het beste uit de bus komt

Toegevoegd na 2 minuten:
als jij het geen probleem vind om analoog te kijken terwijl je (digitaal) opneemt dan is het wel mogelijk,maar beide tegelijk kan dus niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Niet mogelijk als je wilt kijken en opnemen moet de afspeldt 2 tuners hebben en dat hebben ze niet! Wat je wel kan doen is kijken of de humax 5200 het zou doen met UPC...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
UPC is echt handig. Als je wilt kan je op een ander zender je programma opnemen en zelf kijken naar een ander zender.

Je kan ook series die altijd op de zelfde dagen en tijd uitgezonden worden altijd opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da ken nie dan moet je 2 tvs hebbe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een humax met harde schijf (type iHDR -5050c) en digitale tv van Ziggo.
Je kun tv kijken, gelijktijdig opnemen en het programma dat je kijkt vertraagd en later zien (als er gebeld wordt). Enig nadeel is dat de harde schijf zo snel vol loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn interactieve ontvanger van Ziggo met ingebouwde HDD kan dit wel. Blijkbaar heeft dit apparaat twee tuners. (Stond ook in beeld toen hij de eerste keer initialiseerde..). Het lijkt mij dat UPC deze ontvanger ook zou moeten kunnen leveren, of een vergelijkbaar model. Gewoon om vragen, zou ik zeggen! "Als u mij dat niet kunt leveren, zal ik naar een andere aanbieder moeten overstappen die dit wel kan.."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk voor KPN glas

Wij kunnen wel kijken en opnemen tegelijk;) kan ook met de internet plus bellen met itv van KPN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowel UPC als KPN hebben een HDD multi recorder. Dus opnemen en kijken naar een andere zender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou met tele2 kan het hoor heb ook een HDD recorder en hij werkt perfect en kan tegelijkertijd tv kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi fene4bonne,

ik heb een digitenne tuner, met HD recorder.
ik kan TV kijken en een ander kanaal opnemen.
ik kan twee verschillende kanalen opnemen, maar dan geen derde kanaal bekijken, er zijn maar twee tuners, vandaar.
wel kan ik tijdens het opnemen van twee kanalen naar een eerder opgenomen programma kijken. (heel snelle HD)

het abonnement kost ongeveer 8 euro
kortom, KPN is zo gek nog niet.
dat alles draadloos, kleine antenne en TV aansluiten, klaar!
helaas geen HD-TV, maar ja, je kan niet alles hebben.....

veel kijkplezier,
groeten, Dré.