Je kunt SD-kaarten met een SD-card reader aan je PC aansluiten (veel laptops hebben een ingebouwde cardreader) en dan met je rechtermuistoets de SD-kaart selecteren en dan formateren kiezen. Hier kun je dan aangeven, hoe je de kaart wilt formateren. FAT16 kun je maar tot 4GB gebruiken, daarna moet je overstappen op FAT32.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euhm, was FAT 32 niet tot 4 GB beperkt? Daarna kan je ex-FAT of NTFS gebruiken. Alleen werkt dit niet op elk besturingssysteem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, FAT16 is tot 2GB beperkt.
FAT32 (2^32)=4GB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel, nu twijfel ik. Ik zoek het nog ff op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok. Diskgrootte is bij FAT16 is maximaal 4GB (in praktijk vaak echter maar 2GB). Diskgrootte bij FAT32 is maximaal 32TB. Bestandsgrootte bij FAT32 is maximaal 2GB.
http://nl.wikipedia.org/wiki/File_Allocation_Table
http://nl.wikipedia.org/wiki/FAT32
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo komen we tot een goed antwoord;-) +
Hoewel niet direct een antwoord op je vraag, maar wel zinvol:

Als je een SD kaart (of HDD, USB stick of wat ook) van meer dan 32 GiB wilt formatteren op FAT32, dan kun je het gewoon via de Command Prompt doen:

format /FS:FAT32 S:
[waarbij S: de driveletter van je SD kaart is]

Er bestaat ook een programma'tje SwissKnife waarmee je dit soort "niet-helemaal-standaard" dingen kunt doen. Weet niet of dat ook onder Win7 werkt.