Kan ik een boete krijgen als ik met mijn studenten ov-chipkaart, reis (maar niet ben ingecheckt) doordeweeks met een weekkaart?

ik had hier een discussie over met een controleur welke aangaf dat hier nog een rechtszaak over liep dus dat hij hier nog geen boete voor kan geven. ik zou toch iets meer zekerheid krijgen over dit onderwerp want hij wist het zelf ook allemaal niet zo goed.

Het betreft de -gratis- studenten ov waardoor je door de weeks gratis kunt reizen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Iedereen die hier een keihard ja/nee antwoord op geeft is best wel niet zo slim. Er loopt een rechtszaal momenteel en dit geeft nogal aan dat hier geen harde afspraken over zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

JA dat kan. Je bent verplicht in- en uit te checken met je ov chipkaart, ookal reis je 'gratis' doordeweeks. Veel controleurs weten het inderdaad niet maar ik heb het een keer gevraagd bij de klantenservice en daar werd me verteld dat het verplicht is.
Dit geldt sowieso voor tram en bus, voor treinreizen weet ik niet precies hoe het nu allemaal zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de trein ben je niet verplicht in te checken met je Ov. Weekkaart (mits je doordeweeks reist natuurlijk). Bij elk ander openbaar vervoersmiddel is het (naar mijn weten) verplicht in te checken.